ПРИТАЈЕНА ЗВЕР: TOYOTA ГР YARIS са 261 КС и погоном на сва четири точка
Права звер...
Toyota је представила "хот-хеч" који располаже много већом снагом од ривала.
Када је реч о димензијама, Toyota ГР Yaris конкурише моделима као што су Форд Фиеста СТ, Renault Clio РС и Volkswagen Поло ГТИ, али јапански спортски "супермини" има јачи мотор од наведене тројке, као и још један адут који ривалима недостаје - погон на сва 4 точка.
КОМШИЈЕ СЕ НЕ ШАЛЕ: Прошле године купљено чак 63.000 хиљаде нових аутомобила, има и Масератија
Радили кум и ја... 5.000 ДИН! Ценовник у ауто сервису "Бане" НАСМЕЈАЋЕ вас до суза! (ФОТО)
ОД ЊИХ СЕ НИЈЕ ОЧЕКИВАЛО: Sony представио нови концепт Висион С (ВИДЕО)
У Toyoti кажу да су то постигли комбинацијом две механичке платформе. За предњи део возила употребљена је ГА-Б платформа коју користи стандардни Yaris најновије генерације, док је позади ГА-Ц механика.
То је инжењерима омогућило имплементацију погона на сва 4 точка, као и посебног система ослањања који је неопходан једном оваквом аутомобилу. Да би се овако моћан ауто безбедно и на време зауставио, брину се вентилирајући дискови пречника 356 mm на предњим, а 297 mm на задњим точковима.
Испод хаубе се крије 3-цилиндарски 1.6-литарски турбо-бензинац са 261 КС (192 kW) и 360 Нм, а јапанска верзија ГР Yarisa је још потентнија са 272 КС (200 kW) и 370 Нм.
Мотор је упарен са 6-брзинским мануелним мењачем, који снагу шаље на сва 4 точка.
Купцима ће бити доступан и опционио пакет Цирцуит Пацк, који ће имати додатно модификовано огибљење, 18-инчне фелне од кованог алуминијума и Michelin Пилот Спорт 4с гуме димензија 225/40.
Возачу су на располагању три предефинисана режима: Нормал, Спорт и Трацк. Код првог је стандардна расподела снаге по осовинама (предња-задња) 60:40, код другог 30:70, а код трећег 50:50. У сваком од ових режима могуће је у одређеним тренуцима одаслати 100% обртног момента било на предњу или на задњу осовину, чиме се побољшава расподела снаге у зависности од тренутне потребе.
Са масом од 1.280 кг, аутомобил је у стању да убрза 0-100 км/х за мање од 5,5 с, док је максимална брзина електронски ограничена на 230 км/х.
Toyota ГР Yaris други је ГР модел у актуелној понуди јапанског произвођача, после Супре, а уједно и први аутомобил Toyote који је хомологован за WRC такмичење откако је 1999. престала производња Целице ГТ4.
Израђиваће се у фабрици Мотомачи, а цена за сада није саопштена.