RETRO DIZAJN: Predstavljen novi gradski auto sa baterijom od 200 kilometara
Microlino dosta podseća na čuvenu Isetu...
Automobil koji dizajnom podseća na čuvenu BMW Isettu iz sredine 20. veka, idealan je za grad, a može da pređe sa punom baterijom i do 200 km.
Kompanija Micro već godinama radi na malom gradskom automobilu na struju, za čiji su izgled i funkcionalnost dizajneri potražili inspiraciju u sličnom modelu od pre 60-ak godina.
Isetta je najmanji i verovatno najneobičniji automobil koji je nosio amblem BMW-a u istoriji te bavarske kompanije. Ovaj model dizajniran u Italiji, proizvodio se između 1955. i 1962. po licenci u nekoliko zemalja, uključujući i Nemačku gde ju je izrađivao BMW koji je tada bio daleko od reputacije premijum proizvođača koju ima danas.
HIT: Volksvagen pridstavio novi "Arteon R-Line Edition"
Da Isetta ne bude zaboravljena u 21. veku postarali su se u kompaniji Micro, kada su pre nekoliko godina predstavili koncept modernizovane, električne varijante ovog vozila pod novim imenom - Microlino.
Osnovna dizajnerska koncepcija Isette je sačuvana, kao i sistem ulaska u vozilo sa jednim vratima, koja se nalaze na prednjem delu automobila.
Micro je sada predstavio unapređenu produkcijsku verziju nazvanu Microlino 2.0. U odnosu na prvobitni koncept iz 2016, serijska varijanta ima još moderniji izgled sa prednjom LED trakom duž čitave širine vozila, a zadržani su glavni farovi na mestima spoljnih retrovizora, što je bio zaštitni znak originalneIsette iz 20. veka.
Spoljna ručica za otvaranje vrata je sada vizuelno sakrivena, a povećan je prostor za glave putnika u kabini.
Takođe su suženi A stubovi, kako bi se poboljšala preglednost u vožnji, dok je razmak između zadnja dva točka povećan za 50% u odnosu na koncept, pa je auto sada stabiliniji, udobniji i bezbedniji u vožnji.
Izmene su vidljive i u kabini - volan više nije pričvršćen za vrata i ne pomera se kada se ona otvaraju, već je fiksiran za stub koji je pričvršćen za pod vozila.
Kokpit je potpuno minimalistički, sa digitalnim ekranom na mestu instrument table i prednjom šipkom koja služi kao rukodržač, ali i nosač smartfona i Bluetooth zvučnika koji mogu da se zakače za nju.
Microlino 2.0 ima elektromotor za koji proizvođač tvrdi da može da "pogura" auto do brzine od 90 km/h, ne precizirajući njegovu snagu.
Za čuvanje električne energije koriste se baterije od 8 kWh ili 14,4 kWh. Manja obezbeđuje autonomiju od oko 125 km, a sa većom je moguće preći i do 200 km.
U kompaniji Micro kažu da se baterije mogu dopuniti za otprilike 4 sata na kučnoj utičnici.