TOJOTA JARIS 1.5 VVT-iE: Nove su i lajsne na vratima, koje pomalo PODSEĆAJU NA RENO KLIO! (FOTO)
Šta ti je japanski proizvođač.
Treća generacija modela Tojota Jaris prošla je drugu modernizaciju. Pored dizajna, promenjen je i motor i pod haubom diše novi agregat 1.5 VVT-iE, koji se po mnogo čemu protivi aktuelnim trendovima u automobilskoj industriji.
Vrata automobila UVEK otvarajte DESNOM, a ne levom rukom! Ovako možete spasiti živote (VIDEO)
Na zadnjem delu automobila uočavamo podeljene svetlosne grupe i potpuno nova vtata prtljažnika i branik. Nove su i lajsne na vratima, koje pomalo podsećaju na one koje smo videli na modelu Reno Klio.
PET ZVEZDICA ZA BEZBEDNOST! Od ovog auta nema sigurnijeg u višoj srednjoj klasi! (VIDEO)
Životni ciklus treće generacije Tojote Jaris se nastavlja i posle šest godina egzistencije na tržištu. Umesto nove generacije, dobili su drugu modernizaciju ovog automobila, koji je trenutno najprodavanija Tojota na Starom kontinentu. Tojota je uspela da poveća tržišni udeo Jarisa u svom segmentu na 6,5 %. Prošle godine, za ovaj automobil se odlučilo 280 000 kupaca, od toga čak 45 % je pazarilo hibridnu verziju, koja predstavlja raritet u konkurenciji gradskih automobila. Zato u Tojoti tvrde, da za novom generacijom nema nikakve potrebe. Zato se japanski proizvođač odlučio, da ponudi drugu modenrizaciju treće generacije ovog popularnog modela.
Iako je zadovoljstvo vlasnika Tojotom Jaris i veće od očekivanja, Japanci se nisu zadovoljili samo kozmetičkim promenama. Jaris je prošao ozbiljnu modernizaciju, usmerenu na tri oblasti, na dizajn, motor i bezbednost. Rezultat je više od 900 novih delova na automobilu, što je Tojotu koštalo preko 90 miliona evra. Zanimljivo je, da je fokus modernizacije pao na evropski razvojni centar Tojote, a sve promene se odnose i na verzije koje se prodaju u Japanu, pod nazivom Vitz, i u Americi. Neke stilske promene izvedene su u studiju ED2 u južnoj Francuskoj.
VOZAČI: Evo kako da ohladite auto koji je stajao na suncu za manje od 10 sekundi (VIDEO)
Jaris je dobio novi, ekspresivniji prednji deo, u oblku velike maske hladnjaka u obliku slova X. Ovoga puta, dizajneri su otišli korak dalje, pa je Jaris dobio potpuno novi branik, inspirisan hibridnim modelima, modifikovanu haubu, nova svetla sa promenjenom grafikom i dnevnim diodama, ali i potpuno nova vrata prtljažnika i zadnji branik. Zadnje svelosne grupe su potpuno nove, i pored komponente koja je integrisana u C stub, nastavljaju se komponentama integrisanim u vrata prtljažnika, što kod prethodnika nije bio slučaj. Sve u svemu, automobil sada izgleda modernije, ali u isto vreme zrelije nego do sada. Dizajneri su promenili i izgled felni prečnika 15 i 16 inča, a tu su i nove boje Hidro blu i Tokio Red.
KORISNO: Ovih 5 provera i sitnih popravki na vašem autu možete da uradite i sami
Enterijer se promenio minimalno. Primećujemo nove ventilacione otvore preuzete od modela Auris, redizajnirana zadnja sedišta, nove kvalitetnije materijale i nove ponude boja. Multimadijalni sistem Tojota Tač 2 je veoma dobro poznat. Kao što nam je dobro poznat kompletan enterijer Jarisa. Ono što primećujemo, jesu materijali boljeg kvaliteta, takođe akustični komfor je značajno poboljšan, a promene su pretrpela i ramena na prednjoj osovini i amortizeri, pa je i oslanjanje značajno poboljšano i utišano.
Tojota se vodila filozofijom, da dobre stvari ne treba menjati. Završna obrada je na maksimalno visokom nivou za ovu kategoriju automobila. Sve deluje veoma čvrsto i kompaktno, a komande su postavljene tako da njihova aktivacija bude najjednostavnija. Posebnu pažnju zaslužuje i multifunkcionalni sistem Tojota Tač 2, čiji displej se nalazi na centralnom mestu kokpita. Intuitivnost sistema je veoma dobra, iako bi refleksija displeja mogla biti i manja, odnosno kontrast nešto veći. Prostora na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno, čak i za nešto više osobe. Zapremina prtljažnika iznosi 286 litara, bez obzira da li je u pitanju hibridna verzija ili model sa konvencionalnim pogonom.
Svake godine bacamo HILJADE EVRA u potrazi za parking mestima
Najvažnija promena dogodila se ispod haube. Dobro poznati 4-cilindarski 1.33 VVT-i je prošlost. Na njegovo mesto je ugrađen novi motor 1.5 VVT-iE, koji po novoj normi RED troši oko 12 % manje goriva od svog prethodnika. Pored toga, razvija 10 % više snage (82 kW) i ima 8 % veći maksimalni obrtni moment (136 Nm). Za visoku efikasnost najzaslužniji je komresioni odnos motora od 13,5 : 1. Takođe, sisem hlađenja motora sa vodom hlađenim izduvnim komponentama značajno pomaže većoj efikasnosti. Pri nižim opterećenjima, efikasnost je povećana zahvaljujući novoj sistemu kontrole vremena otvaranja ventila VVT-iE, koji prebacuje motor u Atkinsonov ciklus rada. Uz pomoć ovog motora, koji je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, Jaris iz mesta do 100 km/h stiže za 11.0 sekundi. Tojota ističe, da je za ubzranje od 80 do 120 km/h u petom stepenu prenosa potrebno 17,6 sekundi, što je više od 2 sekunde bolji rezultat od prethodnika. Glavna karakteristika ovog motora je prava kriva obrtnog momenta, što je bio glavni razlog zbog čega se u Tojoti nisu odlučili za motor 1.2 Turbo, koji se ugrađuje u C-HR i Auris.
Motor je odlično upakovan sa menjačem sa 6 brzina, koji nije uobičajen u ovoj kategoriji automobila. Kupac se može odlučiti i za kontinualni CVT menjač. Naš test automobil bio je uparen sa manuelnim menjačem. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 5,7 litara na 100 pređenih kilometara. Najefikasniji je bio u rasponu obrtaja od 2.000 do 2.500 o&min, kada je potrošnja iznosila oko 5 l/100 km.
MAZDA NA DVA TOČKA: Kad ti se baš žuri, a još imaš i sreće ( VIDEO)
Novi Jaris se može pohvaliti ne samo dobrom izolacijom motora, već i oslanjanja. Putnici u automobilu ne čuju zvukove koji dolaze od oslanjanja, a prilikom prelaska preko rupa, kojih na našim putevima ima u izobilju, može se čuti samo prigušeni tupi zvuk. Treba istaći i da automobil iznenađujuće dobro pegla udarne rupe na našim putevima i da su na ovom polju japanski inženjeri veoma vredno radili. Za svaku pohvalu su i manevarske mogućnosti novog Jarisa. Volan veoma brzo reaguje, precizan je, a prečnik kruga okretanja iznosi manje od 4,7 metara, što sigurno obezbeđuje vrhunske manevarske sposobnosti u gradskim uslovima. Iako je oslanjanje tvrđe trimovano, udobnost novog Jarisa veoma dobra, naravno poredeći ga sa konkurentima iz klase gradskih automobila.
Tom Henks na poklon dobija PEGLICU - njena unutrašnjost će vas oduševiti! (FOTO)
Umesto četvrte generacije, na tržište je stigla druga modernizacija aktuelnog Yarisa. Novi motor je značajno unapredio ovaj japanski model, jer pruža odličnu agilnost i pokretljivost uz relativno malu potrošnju, a zadržane su sve dobre strane ovog popularnog autombila.
Koliko košta?
Nova Tojota Jaris u Srbiji je dostupna već od 10.990 evra, koliko je potrebno izdvojiti za verziju sa troja vrata koju pokreće motor 1,0 VVT-i i paketom opreme Luna. Čak ulazni nivo opreme uključuju mnogobrojne sisteme aktivne i pasivne bezbednosti i sve neophodne elemente za prijatnu vožnju. Paket Tojota Sejfti Sens deo je serijske opreme i podrazumeva sistem PCS, sistem upozorenja na napuštanje kolovozne trake LDA, sistem prepoznavanje saobraćajnih znakova RSA, automatska duga svetla. Za 12.490 evra, kupac može dobiti petovratnu verziju koju pokreće motor 1.5 VVT-iE.