ТОЈОТА ЈАРИС 1.5 ВВТ-иЕ: Нове су и лајсне на вратима, које помало ПОДСЕЋАЈУ НА РЕНО КЛИО! (ФОТО)
Шта ти је јапански произвођач.
Трећа генерација модела Тојота Јарис прошла је другу модернизацију. Поред дизајна, промењен је и мотор и под хаубом дише нови агрегат 1.5 ВВТ-иЕ, који се по много чему противи актуелним трендовима у аутомобилској индустрији.
Врата аутомобила УВЕК отварајте ДЕСНОМ, а не левом руком! Овако можете спасити животе (ВИДЕО)
На задњем делу аутомобила уочавамо подељене светлосне групе и потпуно нова втата пртљажника и браник. Нове су и лајсне на вратима, које помало подсећају на оне које смо видели на моделу Рено Клио.
ПЕТ ЗВЕЗДИЦА ЗА БЕЗБЕДНОСТ! Од овог аута нема сигурнијег у вишој средњој класи! (ВИДЕО)
Животни циклус треће генерације Тојоте Јарис се наставља и после шест година егзистенције на тржишту. Уместо нове генерације, добили су другу модернизацију овог аутомобила, који је тренутно најпродаванија Тојота на Старом континенту. Тојота је успела да повећа тржишни удео Јариса у свом сегменту на 6,5 %. Прошле године, за овај аутомобил се одлучило 280 000 купаца, од тога чак 45 % је пазарило хибридну верзију, која представља раритет у конкуренцији градских аутомобила. Зато у Тојоти тврде, да за новом генерацијом нема никакве потребе. Зато се јапански произвођач одлучио, да понуди другу моденризацију треће генерације овог популарног модела.
Иако је задовољство власника Тојотом Јарис и веће од очекивања, Јапанци се нису задовољили само козметичким променама. Јарис је прошао озбиљну модернизацију, усмерену на три области, на дизајн, мотор и безбедност. Резултат је више од 900 нових делова на аутомобилу, што је Тојоту коштало преко 90 милиона евра. Занимљиво је, да је фокус модернизације пао на европски развојни центар Тојоте, а све промене се односе и на верзије које се продају у Јапану, под називом Витз, и у Америци. Неке стилске промене изведене су у студију ЕД2 у јужној Француској.
ВОЗАЧИ: Ево како да охладите ауто који је стајао на сунцу за мање од 10 секунди (ВИДЕО)
Јарис је добио нови, експресивнији предњи део, у облку велике маске хладњака у облику слова X. Овога пута, дизајнери су отишли корак даље, па је Јарис добио потпуно нови браник, инспирисан хибридним моделима, модификовану хаубу, нова светла са промењеном графиком и дневним диодама, али и потпуно нова врата пртљажника и задњи браник. Задње свелосне групе су потпуно нове, и поред компоненте која је интегрисана у Ц стуб, настављају се компонентама интегрисаним у врата пртљажника, што код претходника није био случај. Све у свему, аутомобил сада изгледа модерније, али у исто време зрелије него до сада. Дизајнери су променили и изглед фелни пречника 15 и 16 инча, а ту су и нове боје Хидро блу и Токио Ред.
КОРИСНО: Ових 5 провера и ситних поправки на вашем ауту можете да урадите и сами
Ентеријер се променио минимално. Примећујемо нове вентилационе отворе преузете од модела Аурис, редизајнирана задња седишта, нове квалитетније материјале и нове понуде боја. Мултимадијални систем Тојота Тач 2 је веома добро познат. Као што нам је добро познат комплетан ентеријер Јариса. Оно што примећујемо, јесу материјали бољег квалитета, такође акустични комфор је значајно побољшан, а промене су претрпела и рамена на предњој осовини и амортизери, па је и ослањање значајно побољшано и утишано.
Тојота се водила филозофијом, да добре ствари не треба мењати. Завршна обрада је на максимално високом нивоу за ову категорију аутомобила. Све делује веома чврсто и компактно, а команде су постављене тако да њихова активација буде најједноставнија. Посебну пажњу заслужује и мултифункционални систем Тојота Тач 2, чији дисплеј се налази на централном месту кокпита. Интуитивност система је веома добра, иако би рефлексија дисплеја могла бити и мања, односно контраст нешто већи. Простора на задњим седиштима има сасвим довољно, чак и за нешто више особе. Запремина пртљажника износи 286 литара, без обзира да ли је у питању хибридна верзија или модел са конвенционалним погоном.
Сваке године бацамо ХИЉАДЕ ЕВРА у потрази за паркинг местима
Најважнија промена догодила се испод хаубе. Добро познати 4-цилиндарски 1.33 ВВТ-и је прошлост. На његово место је уграђен нови мотор 1.5 ВВТ-иЕ, који по новој норми РЕД троши око 12 % мање горива од свог претходника. Поред тога, развија 10 % више снаге (82 kW) и има 8 % већи максимални обртни момент (136 Нм). За високу ефикасност најзаслужнији је комресиони однос мотора од 13,5 : 1. Такође, сисем хлађења мотора са водом хлађеним издувним компонентама значајно помаже већој ефикасности. При нижим оптерећењима, ефикасност је повећана захваљујући новој систему контроле времена отварања вентила ВВТ-иЕ, који пребацује мотор у Аткинсонов циклус рада. Уз помоћ овог мотора, који је упарен са шестостепеним мануелним мењачем, Јарис из места до 100 км/х стиже за 11.0 секунди. Тојота истиче, да је за убзрање од 80 до 120 км/х у петом степену преноса потребно 17,6 секунди, што је више од 2 секунде бољи резултат од претходника. Главна карактеристика овог мотора је права крива обртног момента, што је био главни разлог због чега се у Тојоти нису одлучили за мотор 1.2 Турбо, који се уграђује у Ц-ХР и Аурис.
Мотор је одлично упакован са мењачем са 6 брзина, који није уобичајен у овој категорији аутомобила. Купац се може одлучити и за континуални ЦВТ мењач. Наш тест аутомобил био је упарен са мануелним мењачем. Просечна потрошња на нашем тесту износила је 5,7 литара на 100 пређених километара. Најефикаснији је био у распону обртаја од 2.000 до 2.500 o&min, када је потрошња износила око 5 л/100 км.
МАЗДА НА ДВА ТОЧКА: Кад ти се баш жури, а још имаш и среће ( ВИДЕО)
Нови Јарис се може похвалити не само добром изолацијом мотора, већ и ослањања. Путници у аутомобилу не чују звукове који долазе од ослањања, а приликом преласка преко рупа, којих на нашим путевима има у изобиљу, може се чути само пригушени тупи звук. Треба истаћи и да аутомобил изненађујуће добро пегла ударне рупе на нашим путевима и да су на овом пољу јапански инжењери веома вредно радили. За сваку похвалу су и маневарске могућности новог Јариса. Волан веома брзо реагује, прецизан је, а пречник круга окретања износи мање од 4,7 метара, што сигурно обезбеђује врхунске маневарске способности у градским условима. Иако је ослањање тврђе тримовано, удобност новог Јариса веома добра, наравно поредећи га са конкурентима из класе градских аутомобила.
Том Хенкс на поклон добија ПЕГЛИЦУ - њена унутрашњост ће вас одушевити! (ФОТО)
Уместо четврте генерације, на тржиште је стигла друга модернизација актуелног Yarisa. Нови мотор је значајно унапредио овај јапански модел, јер пружа одличну агилност и покретљивост уз релативно малу потрошњу, а задржане су све добре стране овог популарног аутомбила.
Колико кошта?
Нова Тојота Јарис у Србији је доступна већ од 10.990 евра, колико је потребно издвојити за верзију са троја врата коју покреће мотор 1,0 ВВТ-и и пакетом опреме Луна. Чак улазни ниво опреме укључују многобројне системе активне и пасивне безбедности и све неопходне елементе за пријатну вожњу. Пакет Тојота Сејфти Сенс део је серијске опреме и подразумева систем ПЦС, систем упозорења на напуштање коловозне траке ЛДА, систем препознавање саобраћајних знакова РСА, аутоматска дуга светла. За 12.490 евра, купац може добити петовратну верзију коју покреће мотор 1.5 ВВТ-иЕ.