5 saveta koji mogu značajno da smanje vaše troškove održavanja automobila
"Bolje sprečiti, nego lečiti" kaže stara poslovica, pa u skladu sa tim ovi saveti vam mogu pomoći da od malih ne nastanu veći problemi...
Bez obzira na to da li ste vlasnik novog ili starijeg automobila, da li je bio nov ili polovan kada ste ga kupili, održavanje automobila je od vitalne važnosti da bi vam vaš četvorotočkaš trajao. A nepravilno održavanje može da vam zada dosta glavobolje...
A da do toga ne bi dolazilo, kao i da biste sprečili da od malih nastanu veći problemi i kvarovi, a od malih troškova veliki izdaci, postoji 5 važnih stvari koje bi u redovnom održavanju automobila koje bi trebalo da preduzmete.
1. Rutinska promena ulja je mnogo važnija nego što mislite
Činjenica je da velikoj većini vozača promena ulje nije nešto što im često pada na pamet. Ipak, provera ulja, dosipanje ili njegova kompletna zamena su nešto najmanje, ali u najvažnije, što možete da učinite za svoj automobil, kada je redovno održavanje u pitanju.
Razlozi za promenu ulja su veoma važni:
ulje podmazuje unutrašnje delove motora i omogućava njegov pravilan rad,
bez obzira na način i okolnosti upotrebe vozila, svako ulje će se u nekom trenutku zaprljati, pa će njegova zamena biti obavezna.
Ako se ne menja redovno, ulje će se pretvoriti u mulj pun čestica prljavštine, koji će vremeno zapušiti motor. To može da dovede do mnogo ozbiljnijih kvarova i skuplje opravke.
2. Kontrola kočnica je ključna za bezbednu vožnju
Ako kočnice škripe i "cvile" i auto ne reaguje na kočenje onako kako biste to od njega očekivali, ono što bi trebalo da uradite se samo od sebe nameće.
Najvažnije je rutinskim pregledom kod majstora utvrditi da li je kočioni sistem pravilno podmazan i očišćen, što svakako može doprineti sprečavanju većih kvarova i obimnijih popravki.
3. Kako se točkovi okreću, a kako gume troše?
Jedna od najviše zanemarenih stvari kod održavanja automobila je okretanje točkova. Mnogi vozači ne obraćaju pažnju na njihovu rotaciju, sve dok ne primete da se gume neravnomerno troše ili da su se prerano istrošile.
Dobar savet ovde je da se provera točkova i guma obavlja istovremeno kada i pregled kočnica, odnosno na svakih 10.000 do 15.000 pređenih kilometara, kako biste bili sigurni da su točkovi ispravni a prenumatici se ravnomerno troše. To je od velike važnosti kako za bezbednost vožnje, kao i da biste mogli da dobijete najbolje performanse od svojih guma.
4. Kompletan pregled i šta sa njim...
Nije loše obaviti kompletan pregled automobila pre nego što počnete svakodnevno da ga koristite, naročito ako je reč o "dobrom" polovnjaku iz uvoza (koga planirate da kupite ili ste ga već kupili) ili o vašem autu koji je dugo stajao nevožen.
Na takvim pregledima se može izvršiti provera svega, od guma i točkova od tečnosti i limarije. Oni se preporučuju, pre svega, kao preventivna mera u slučaju kada vozilo nije dugo korišćeno, savetuje Car and Driver. Značajno je i to što se na ovakvim pregledima mogu uočiti i sitni nedostaci koji se na prvi pogled čine neprimetni.
5. Tri ključne stvari
Ako nameravate da svog četvorotočkaša koristite više godina, onda biste morali da se posvetite njegovom redovom održavanju. Tako ćete znati da vozite ispravno vozilo i manjim opavkama sprečiti nastanak većih kvarova.
Uvek imajte na umu da su ulje, kočnice i točkovi tri najbinije stvari za vitalnost vašeg automobila, zbog čega je potrebno stalno ih održavati "u formi".
(Telegraf.rs)