5 савета који могу значајно да смање ваше трошкове одржавања аутомобила
"Боље спречити, него лечити" каже стара пословица, па у складу са тим ови савети вам могу помоћи да од малих не настану већи проблеми...
Без обзира на то да ли сте власник новог или старијег аутомобила, да ли је био нов или полован када сте га купили, одржавање аутомобила је од виталне важности да би вам ваш четвороточкаш трајао. А неправилно одржавање може да вам зада доста главобоље...
А да до тога не би долазило, као и да бисте спречили да од малих настану већи проблеми и кварови, а од малих трошкова велики издаци, постоји 5 важних ствари које би у редовном одржавању аутомобила које би требало да предузмете.
1. Рутинска промена уља је много важнија него што мислите
Чињеница је да великој већини возача промена уље није нешто што им често пада на памет. Ипак, провера уља, досипање или његова комплетна замена су нешто најмање, али у најважније, што можете да учините за свој аутомобил, када је редовно одржавање у питању.
Разлози за промену уља су веома важни:
уље подмазује унутрашње делове мотора и омогућава његов правилан рад,
без обзира на начин и околности употребе возила, свако уље ће се у неком тренутку запрљати, па ће његова замена бити обавезна.
Ако се не мења редовно, уље ће се претворити у муљ пун честица прљавштине, који ће времено запушити мотор. То може да доведе до много озбиљнијих кварова и скупље оправке.
2. Контрола кочница је кључна за безбедну вожњу
Ако кочнице шкрипе и "цвиле" и ауто не реагује на кочење онако како бисте то од њега очекивали, оно што би требало да урадите се само од себе намеће.
Најважније је рутинским прегледом код мајстора утврдити да ли је кочиони систем правилно подмазан и очишћен, што свакако може допринети спречавању већих кварова и обимнијих поправки.
3. Како се точкови окрећу, а како гуме троше?
Једна од највише занемарених ствари код одржавања аутомобила је окретање точкова. Многи возачи не обраћају пажњу на њихову ротацију, све док не примете да се гуме неравномерно троше или да су се прерано истрошиле.
Добар савет овде је да се провера точкова и гума обавља истовремено када и преглед кочница, односно на сваких 10.000 до 15.000 пређених километара, како бисте били сигурни да су точкови исправни а пренуматици се равномерно троше. То је од велике важности како за безбедност вожње, као и да бисте могли да добијете најбоље перформансе од својих гума.
4. Комплетан преглед и шта са њим...
Није лоше обавити комплетан преглед аутомобила пре него што почнете свакодневно да га користите, нарочито ако је реч о "добром" половњаку из увоза (кога планирате да купите или сте га већ купили) или о вашем ауту који је дуго стајао невожен.
На таквим прегледима се може извршити провера свега, од гума и точкова од течности и лимарије. Они се препоручују, пре свега, као превентивна мера у случају када возило није дуго коришћено, саветује Цар анд Дривер. Значајно је и то што се на оваквим прегледима могу уочити и ситни недостаци који се на први поглед чине неприметни.
5. Три кључне ствари
Ако намеравате да свог четвороточкаша користите више година, онда бисте морали да се посветите његовом редовом одржавању. Тако ћете знати да возите исправно возило и мањим опавкама спречити настанак већих кварова.
Увек имајте на уму да су уље, кочнице и точкови три најбиније ствари за виталност вашег аутомобила, због чега је потребно стално их одржавати "у форми".
(Telegraf.rs)