DA VAŠ MOTOCIKL IZGLEDA KAO NOV: Evo 7 saveta kako da ga osvežite
Potrebna je samo volja.
Kilometri i godine pored trošenja mehaničkih sklopova utiču i na estetiku motocikla. Na njemu je sve na mestu, ali celokupan motocikl izgleda "umorno". To je skup svih sitnih nedostataka koji su pojedinačno zanemarljivi, ali su se tokom godina nakupili i "naružili" vašeg ljubimca.
Imamo 7 saveta kako taj problem da rešite brzo i lako, sa minimalnim ulaganjem. A to su:
Pranje, ali detaljno
Samouslužna perionica ili crevo i sunđer često nisu dovoljni. Vremenom se prljavština akumulira i zapekne, a to zahteva da se zasuku rukavi.
Treba vam crevo, kanta za vodu, četkice za pranje i nešto hemije. Auto šampon, petrolej, sredstvo za odmašćivanje.
Dobro nakvasite motocikl crevom sa ciljem da isperete prljavštinu. Kada vidite da se više ništa ne spira vreme je za četkanje. Gornji deo motocikla, plastike i lakirane površine krenite detaljno da perete šamponom koji ste rastvorili u toploj vodi. Četkama prođite detaljno sve površine sa akcentom na mesta oko prekidača, ručica, svuda gde se obično zadržava prljavština. Nakon toga ponovo isperite motocikl crevom. U drugom ponovnom prelazu očistite sve ono što ste preskočili i mesta na kojima je potrebna dorada.
Metalne delove motocikla, obično donje delove kao što su felne ili viljuške blok motora, dobro čisti petrolej, koji je i povoljan. Sipajte petrolej u manju posudu, umočite četku i istom radite jedan po jedan deo. Krenite od prednjeg točka i čizmi prednjih viljuški. Kada završite sa petrolejom, naprskajte odmašćivač da odstoji par minuta, pa isperite vodom.
Bićete iznenađeni koliko će nečistoće biti isprano.
Poliranje, voskiranje i dresing plastika
Postoje jeftina sredstva za ručno poliranje. Ta sredstva i ručna metoda ne daje rezultate kao profesinalno mašinsko poliranje, ali ipak pravi primetnu razliku. Ručnim poliranjem su male šanse da pregorite ili oštetite lak. Bitno je da pre ručnog poliranja površina bude čista i suva. Crne plastike u okolini treba zaštiti npr. krep trakom. Vosak i polir se kasnije teško uklanjaju sa tih površina.
Za ovaj posao vam treba vreme, nekoliko mikrofiber krpa i sredstvo za poliranje. Sredstvo nanesite na manje površine, kružno trljajte lagano, pa obrišite drugom čistom krpom. Ako ste zadovoljni rezultatom, nastavite na ostale lakirane površine.
Nakon poliranja, površinu možete zaštiti voskom. Preporuka je da koristite sredstva od prirodnog karnauba voska. On je lak za aplikaciju i daje prelepu "dubinu" lakiranim površinama. Obično u pakovanju dolazi i sunđer (aplikator). Vosak se nanosi u malim količinama. U ovom slučaju manje je bolje. Tek toliko da se oseti masno pod prstima. Ostavite par minuta dok vosak ne počne da "magli". Onda čistom krpom utrljavajte i uklonite višak. Rezultat neće izostati!
Crne plastike su najlakše za tretiranje. Treba vam sredstvo za negu plastike u spreju. Naprskajte, prođite krpom i plastike će dobiti ponovo crnilo kao dok je motocikl bio nov.
Plastifikacija sitnih delova
Plastifikacija je proces u kome metalne delove presvlačimo tankim slojem plastike. Ova metoda je u poslednje vreme široko dostupna, povoljna, uz mnogo opcija kvalitetnih i atraktivnih prevlaka i boja.
Na motociklu postoji mnoštvo sitnih delova koje možete da presvučete u željenu boju. Zlatna, crna, mat crna, crna sa teksturom, efekat hroma, sve su to opcije kod plastifikacije. Možete da plastificirate upravljač, ručice, nogostupe, točkove, viljuške, rukohvate, kreš-barove, itd. Jedino što ne možete je izduvni sistem koji se greje jer će plastifikacija izgoreti.
Modernizacija osvetljenja
LED sijalice su postale dostupne i jeftine. Halogene sijalice u instrumentima zamenite modernim LED sijalicama. Takođe možete zameniti poziciona svetla, stop svetlo i svetlo tablice. Jedino sijalice dugog i kratkog svetla ostavite u fabričkoj halogenoj varijanti kako ne bi zaslepljivali druge učesnike u saobraćaju.
Sitna dodatna oprema
Danas je sitna dodatna oprema povoljna i dostupna. Kada kažemo sitna oprema, mislimo na zamenske retrovizore, migavce modernijeg izgleda, vetrobrane, nogostupe, ručice upravljača i sl. Ovim sitnim ulaganjima možete učiniti da vaš motocikl izgleda modernije.
Sasvim sigurno i lepše ako pohabane ručice zamenite novim. Isto važi i za ružne pohabane nogostupe. Dodavanjem vetrobrana ili zamenom starog koji je požuteo i ispucao, značajno ćete popraviti vizuelni utisak i imati benefit od zaštite vetra.
Promenite rđave i oštećene šrafove
Na motociklu je svaki sklop vidljiv, pa pored osnovne funkcije mora da zadovolji i estetske norme. Tako i šrafovi utiču na celokupni utisak o motociklu. Vremenom šrafovi rđaju, patiniraju, oštećuju se ili se zamene nekim koji je pri ruci.
Sve takve šrafove možete zameniti novim od nerađujećeg čelika ili aluminijuma. Vodite računa da alumunijumske šrafove ne koristite za noseće elemente kao što su nosači kofera, nogostupi, viljuške, itd.
Istapacirajte sedište
Rezervoar motocikla i sedište su prvo šta "upadne" u oči kada pogledate motocikl. Za rezervoar smo već opisali kako da ga ispolirate i voskirate. Sedište motocikla možete potpuno da preradite ili da ga samo presvučete. Moderniji materijali i izbor štepa će promeniti ceo dojam motocikla.
Samo volja
Na motociklu uvek postoji nešto što može da se doradi, sredi, zameni. Mi smo vam dali dovoljno saveta i ideja, koje će vas sigurno inspirisati i za ostale stvari. Lepo je videti nov motocikl, ali videti stariji motocikl koji izgleda sveže i zategnuto puni srce svakom iskrenom ljubitelju.