ДА ВАШ МОТОЦИКЛ ИЗГЛЕДА КАО НОВ: Ево 7 савета како да га освежите
Потребна је само воља.
Километри и године поред трошења механичких склопова утичу и на естетику мотоцикла. На њему је све на месту, али целокупан мотоцикл изгледа "уморно". То је скуп свих ситних недостатака који су појединачно занемарљиви, али су се током година накупили и "наружили" вашег љубимца.
Имамо 7 савета како тај проблем да решите брзо и лако, са минималним улагањем. А то су:
Прање, али детаљно
Самоуслужна перионица или црево и сунђер често нису довољни. Временом се прљавштина акумулира и запекне, а то захтева да се засуку рукави.
Треба вам црево, канта за воду, четкице за прање и нешто хемије. Ауто шампон, петролеј, средство за одмашћивање.
Добро наквасите мотоцикл цревом са циљем да исперете прљавштину. Када видите да се више ништа не спира време је за четкање. Горњи део мотоцикла, пластике и лакиране површине крените детаљно да перете шампоном који сте растворили у топлој води. Четкама прођите детаљно све површине са акцентом на места око прекидача, ручица, свуда где се обично задржава прљавштина. Након тога поново исперите мотоцикл цревом. У другом поновном прелазу очистите све оно што сте прескочили и места на којима је потребна дорада.
Металне делове мотоцикла, обично доње делове као што су фелне или виљушке блок мотора, добро чисти петролеј, који је и повољан. Сипајте петролеј у мању посуду, умочите четку и истом радите један по један део. Крените од предњег точка и чизми предњих виљушки. Када завршите са петролејом, напрскајте одмашћивач да одстоји пар минута, па исперите водом.
Бићете изненађени колико ће нечистоће бити испрано.
Полирање, воскирање и дресинг пластика
Постоје јефтина средства за ручно полирање. Та средства и ручна метода не даје резултате као професинално машинско полирање, али ипак прави приметну разлику. Ручним полирањем су мале шансе да прегорите или оштетите лак. Битно је да пре ручног полирања површина буде чиста и сува. Црне пластике у околини треба заштити нпр. креп траком. Восак и полир се касније тешко уклањају са тих површина.
За овај посао вам треба време, неколико микрофибер крпа и средство за полирање. Средство нанесите на мање површине, кружно трљајте лагано, па обришите другом чистом крпом. Ако сте задовољни резултатом, наставите на остале лакиране површине.
Након полирања, површину можете заштити воском. Препорука је да користите средства од природног карнауба воска. Он је лак за апликацију и даје прелепу "дубину" лакираним површинама. Обично у паковању долази и сунђер (апликатор). Восак се наноси у малим количинама. У овом случају мање је боље. Тек толико да се осети масно под прстима. Оставите пар минута док восак не почне да "магли". Онда чистом крпом утрљавајте и уклоните вишак. Резултат неће изостати!
Црне пластике су најлакше за третирање. Треба вам средство за негу пластике у спреју. Напрскајте, прођите крпом и пластике ће добити поново црнило као док је мотоцикл био нов.
Пластификација ситних делова
Пластификација је процес у коме металне делове пресвлачимо танким слојем пластике. Ова метода је у последње време широко доступна, повољна, уз много опција квалитетних и атрактивних превлака и боја.
На мотоциклу постоји мноштво ситних делова које можете да пресвучете у жељену боју. Златна, црна, мат црна, црна са текстуром, ефекат хрома, све су то опције код пластификације. Можете да пластифицирате управљач, ручице, ногоступе, точкове, виљушке, рукохвате, креш-барове, итд. Једино што не можете је издувни систем који се греје јер ће пластификација изгорети.
Модернизација осветљења
ЛЕД сијалице су постале доступне и јефтине. Халогене сијалице у инструментима замените модерним ЛЕД сијалицама. Такође можете заменити позициона светла, стоп светло и светло таблице. Једино сијалице дугог и кратког светла оставите у фабричкој халогеној варијанти како не би заслепљивали друге учеснике у саобраћају.
Ситна додатна опрема
Данас је ситна додатна опрема повољна и доступна. Када кажемо ситна опрема, мислимо на заменске ретровизоре, мигавце модернијег изгледа, ветробране, ногоступе, ручице управљача и сл. Овим ситним улагањима можете учинити да ваш мотоцикл изгледа модерније.
Сасвим сигурно и лепше ако похабане ручице замените новим. Исто важи и за ружне похабане ногоступе. Додавањем ветробрана или заменом старог који је пожутео и испуцао, значајно ћете поправити визуелни утисак и имати бенефит од заштите ветра.
Промените рђаве и оштећене шрафове
На мотоциклу је сваки склоп видљив, па поред основне функције мора да задовољи и естетске норме. Тако и шрафови утичу на целокупни утисак о мотоциклу. Временом шрафови рђају, патинирају, оштећују се или се замене неким који је при руци.
Све такве шрафове можете заменити новим од нерађујећег челика или алуминијума. Водите рачуна да алумунијумске шрафове не користите за носеће елементе као што су носачи кофера, ногоступи, виљушке, итд.
Истапацирајте седиште
Резервоар мотоцикла и седиште су прво шта "упадне" у очи када погледате мотоцикл. За резервоар смо већ описали како да га исполирате и воскирате. Седиште мотоцикла можете потпуно да прерадите или да га само пресвучете. Модернији материјали и избор штепа ће променити цео дојам мотоцикла.
Само воља
На мотоциклу увек постоји нешто што може да се доради, среди, замени. Ми смо вам дали довољно савета и идеја, које ће вас сигурно инспирисати и за остале ствари. Лепо је видети нов мотоцикл, али видети старији мотоцикл који изгледа свеже и затегнуто пуни срце сваком искреном љубитељу.