NOVI PREGOVORI: Audi želi da koristi ELEKTRIČNU PLATFORMU drugog proizvođača
Odobren projekat.
Prema pisanju medija, Audi razmatra kupovinu platforme za električne automobile od konkurenata iz Kine. Pozadina je kašnjenje razvoja nove platforme SSP, na koju Audi ne može ili ne želi da čeka. U Volfsburgu očigledno postoji moćni pristalica ovog plana.
NAORUŽAJTE SE STRPLJENJEM: Pojedini RADOVI na putu će vam oduzeti malo više vremena
STANJE NA PUTEVIMA: Potrebna je PUNA KONCENTRACIJA za volanom uz česte odmore
POLICIJA BESPOMOĆNA: Jurio autoputem 388 km/h, prošao bez kazne
Ovo prenosi Automobilwoche, pozivajući se na korporativne krugove. Odgovarajući obrazac trebalo bi da bude pripremljen za vanrednu sednicu nadzornog odbora. Izvršni direktor Volkswagena Oliver Blum je rekao da je već odobrio projekat i Audi je već u pregovorima sa proizvođačima. Sam Audi je za Automobilwoche izjavio da nema saznanja o planovima.
Nameravana kupovina eksterne e-platforme se vrši u pozadini da Audi mora da ostane "isporučiv" do odloženog lansiranja električnog VW-a Trinity (a samim tim i nove grupne platforme SSP), kako se navodi u članku. Očekuje se da će se Trinity lansirati na tržište tek 2029. godine (u nekim izveštajima se čak pominje 2030. godina), tako da se ni jedan Audijev model na ovoj platformi ne može očekivati ranije. Prema prvobitnom rasporedu, Trinity je trebalo da debituje 2026. godine.
Audi trenutno nudi modele na platformi MEB: Q4 e-tron i Q5 e-tron u Kini. Ovaj poslednji nema ništa zajedničko sa konvencionalnim modelom sa motorom SUS (proizvodi se u Meksiku), ali je Audijev izdanak i VW ID.6 X, električni SUV za kinesko tržište. Oba modela zajedno silaze sa montažne trake u Antingu. Zajedno sa FAW-om, Audi trenutno gradi fabriku čisto električnih automobila u Kini, gde će se godišnje proizvoditi do 150.000 jedinica od kraja naredne godine. U pitanju su modeli zasnovani na platformi PPE. Drugim rečima, platforma na kojoj se zasnivaju nadolazeći modeli A6 e-tron i Q6 e-tron.
PPE već donosi neke dalje promene u poređenju sa MEB-om, kao što je promena napona sistema od 800 volti. Sledeći veliki iskorak, na primer u pogledu autonomne vožnje, softvera i proizvodnje, trebalo bi da se desi sa SSP.
U izveštaju se ne pominje sa kojim proizvođačima Audi pregovara. Teoretski, neki kandidati bi se mogli uzeti u obzir. Na premijeri svoje električne arhitekture SEA, Geely je već najavio da namerava da je učini dostupnom drugim OEM-ovima kao rešenje otvorenog koda. Sa svojim MIH-om, ugovorni proizvođač Foxconn je razvio sopstvenu platformu za električne automobile koji će se proizvoditi po narudžbini za druge brendove. A BYD je takođe osnovao sopstveni brend pod nazivom FinDreams za svoje poslovanje treće strane – ali za električne pogone i baterije, ne za celu platformu.