НОВИ ПРЕГОВОРИ: Ауди жели да користи ЕЛЕКТРИЧНУ ПЛАТФОРМУ другог произвођача
Одобрен пројекат.
Према писању медија, Ауди разматра куповину платформе за електричне аутомобиле од конкурената из Кине. Позадина је кашњење развоја нове платформе ССП, на коју Ауди не може или не жели да чека. У Волфсбургу очигледно постоји моћни присталица овог плана.
НАОРУЖАЈТЕ СЕ СТРПЉЕЊЕМ: Поједини РАДОВИ на путу ће вам одузети мало више времена
СТАЊЕ НА ПУТЕВИМА: Потребна је ПУНА КОНЦЕНТРАЦИЈА за воланом уз честе одморе
ПОЛИЦИЈА БЕСПОМОЋНА: Јурио аутопутем 388 км/х, прошао без казне
Ово преноси Automobilwoche, позивајући се на корпоративне кругове. Одговарајући образац требало би да буде припремљен за ванредну седницу надзорног одбора. Извршни директор Volkswagena Оливер Блум је рекао да је већ одобрио пројекат и Ауди је већ у преговорима са произвођачима. Сам Ауди је за Automobilwoche изјавио да нема сазнања о плановима.
Намеравана куповина екстерне е-платформе се врши у позадини да Ауди мора да остане "испоручив" до одложеног лансирања електричног VW-a Trinity (а самим тим и нове групне платформе ССП), како се наводи у чланку. Очекује се да ће се Trinity лансирати на тржиште тек 2029. године (у неким извештајима се чак помиње 2030. година), тако да се ни један Аудијев модел на овој платформи не може очекивати раније. Према првобитном распореду, Trinity је требало да дебитује 2026. године.
Ауди тренутно нуди моделе на платформи МЕБ: Q4 е-трон и Q5 е-трон у Кини. Овај последњи нема ништа заједничко са конвенционалним моделом са мотором СУС (производи се у Мексику), али је Аудијев изданак и VW ИД.6 X, електрични СУВ за кинеско тржиште. Оба модела заједно силазе са монтажне траке у Антингу. Заједно са FAW-om, Ауди тренутно гради фабрику чисто електричних аутомобила у Кини, где ће се годишње производити до 150.000 јединица од краја наредне године. У питању су модели засновани на платформи PPE. Другим речима, платформа на којој се заснивају надолазећи модели А6 е-трон и Q6 е-трон.
PPE већ доноси неке даље промене у поређењу са МЕБ-ом, као што је промена напона система од 800 волти. Следећи велики искорак, на пример у погледу аутономне вожње, софтвера и производње, требало би да се деси са ССП.
У извештају се не помиње са којим произвођачима Ауди преговара. Теоретски, неки кандидати би се могли узети у обзир. На премијери своје електричне архитектуре СЕА, Geely је већ најавио да намерава да је учини доступном другим ОЕМ-овима као решење отвореног кода. Са својим МИХ-ом, уговорни произвођач Foxconn је развио сопствену платформу за електричне аутомобиле који ће се производити по наруџбини за друге брендове. А BYD је такође основао сопствени бренд под називом ФинДреамс за своје пословање треће стране – али за електричне погоне и батерије, не за целу платформу.