ZABORAVITE NA PRIVATNOST U AUTOMOBILU! Savremeni modeli PRIKUPLJAJU GOMILU PODATAKA O VAMA
Ni tu nismo sigurni...
Novi modeli automobila nude brojne sisteme asistencije, ali i komuniciraju sa proizvođačem i dostavljaju mu razne informacije. Već nekoliko primera pokazuje sa koliko podataka nesvesno snabdevamo proizvođače svakim kilometrom koji pređemo svojim automobilom. Wired je pisao o određenim modelima na američkom tržištu i naveo konkretne primere. Verovali ili ne, automobili mogu da generišu do 25 GB podataka za samo jedan sat vožnje.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/07/03/oprez.jpg?itok=E_NXh2tA)
MOŽE SKUPO DA VAS KOŠTA! Opasna GREŠKA koju možete da napravite prilikom DOLIVANJA RASHLADNE TEČNOSTI
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/07/03/screenshot_from_2023-07-03_09-39-56.jpg?itok=cnW4XtSE)
Maler: Kupio NOV FERRARI koji se POKVARIO nakon samo JEDNOG SATA VOŽNJE (VIDEO)
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/07/01/profimedia-0014456590.jpg?itok=BCf3twY7)
MATEMATIČARI ISKALKULISALI: Osmislili jedinstveni uređaj za navigaciju za kamiondžije
Tako bi vlasnici novog pikapa Ford F-150, najpopularnijeg modela u Americi, trebalo da znaju da proizvođač dobija informaciju o brzini kretanja svakog vozila, ali i, na primer, o tome koliko snažno vozač pritiska nogom papučicu gasa.
Toyota kaže da prikuplja podatke o položaju upravljača, ubrzanju, brzini, kočenju i destinacijama putovanja. Neki automobili bukvalno skeniraju lice vozača pre nego što se pokrenu.
"Ove podatke ne mogu očitavati ljudi, a skenovi lica pohranjuju se samo u vozilu i ne prenose Toyoti", objašnjava portparol japanske kompanije.
I Chevrolet beleži podatke, odnosno parametre vožnje, ali i lokaciju, rute vožnje, pa čak i donekle nevažne podatke, o otvaranju prozora na vozilu.
Ako vozite električni automobil, proizvođač će analizirati podatke kada punite vozilo kod kuće.
Gigabajti ličnih podataka se svakodnevno šalju u bazu podataka na obradu, a tu prednjače američki proizvođači. Pritom, ni sami ne beže od toga, već sa ponosom priznaju da komuniciraju sa vozilom.
I značajan deo tih podataka nesumnjivo završava u rukama brokera podataka, osiguravajućih kompanija, vlade i drugih.
To je kombinacija podataka koje sajt Privacy4Cars analizira da bi došao do svojih izveštaja o privatnosti vozila na osnovu zvaničnih dokumenata i saglasnosti pojedinačnih proizvođača.