ЗАБОРАВИТЕ НА ПРИВАТНОСТ У АУТОМОБИЛУ! Савремени модели ПРИКУПЉАЈУ ГОМИЛУ ПОДАТАКА О ВАМА
Ни ту нисмо сигурни...
Нови модели аутомобила нуде бројне системе асистенције, али и комуницирају са произвођачем и достављају му разне информације. Већ неколико примера показује са колико података несвесно снабдевамо произвођаче сваким километром који пређемо својим аутомобилом. Wired је писао о одређеним моделима на америчком тржишту и навео конкретне примере. Веровали или не, аутомобили могу да генеришу до 25 ГБ података за само један сат вожње.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/07/03/oprez.jpg?itok=E_NXh2tA)
МОЖЕ СКУПО ДА ВАС КОШТА! Опасна ГРЕШКА коју можете да направите приликом ДОЛИВАЊА РАСХЛАДНЕ ТЕЧНОСТИ
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/07/03/screenshot_from_2023-07-03_09-39-56.jpg?itok=cnW4XtSE)
Малер: Купио НОВ FERRARI који се ПОКВАРИО након само ЈЕДНОГ САТА ВОЖЊЕ (ВИДЕО)
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/07/01/profimedia-0014456590.jpg?itok=BCf3twY7)
МАТЕМАТИЧАРИ ИСКАЛКУЛИСАЛИ: Осмислили јединствени уређај за навигацију за камионџије
Тако би власници новог пикапа Форд Ф-150, најпопуларнијег модела у Америци, требало да знају да произвођач добија информацију о брзини кретања сваког возила, али и, на пример, о томе колико снажно возач притиска ногом папучицу гаса.
Toyota каже да прикупља податке о положају управљача, убрзању, брзини, кочењу и дестинацијама путовања. Неки аутомобили буквално скенирају лице возача пре него што се покрену.
"Ове податке не могу очитавати људи, а скенови лица похрањују се само у возилу и не преносе Toyoti", објашњава портпарол јапанске компаније.
И Chevrolet бележи податке, односно параметре вожње, али и локацију, руте вожње, па чак и донекле неважне податке, о отварању прозора на возилу.
Ако возите електрични аутомобил, произвођач ће анализирати податке када пуните возило код куће.
Гигабајти личних података се свакодневно шаљу у базу података на обраду, а ту предњаче амерички произвођачи. Притом, ни сами не беже од тога, већ са поносом признају да комуницирају са возилом.
И значајан део тих података несумњиво завршава у рукама брокера података, осигуравајућих компанија, владе и других.
То је комбинација података које сајт Privacy4Cars анализира да би дошао до својих извештаја о приватности возила на основу званичних докумената и сагласности појединачних произвођача.