Automobili sve BEZBEDNIJI, ali i SKUPLJI - što znači i u kom smislu pružaju veću bezbednost?
Prema novim bezbednosnim regulativama koje su stupile na snagu prošlog meseca, postoji najmanje 20 tehnologija koje su standardne u svim automobilima koji se prodaju u Evropskoj uniji i Velikoj Britaniji
Novi arsenal bezbednosne opreme iz Opštih bezbednosnih regulativa 2 (General Safety Regulations 2) istovremno poskupljuje proizvodnju jeftinijih automobila, što će verovatno dovesti do rasta njihovih cena.
O novim pravilima se diskutovalo u okviru Ujedinjenih nacija i Evropske unije punih deset godina, a Evropska unija je finalizovala svoje predloge 2019. godine. Novine se uvode u dve faze. Prva je stupila na snagu 6. jula, a druga će biti aktivirana 2024. godine.
Svi novi modeli lansirani posle 6. jula 2022. godine moraće da poštuju nove regulative, a od 2024. godine će i modeli koji se prodaju od ranije morati da budu naknadno prilagođeni novim propisima da bi mogli da se i dalje prodaju, piše nacionalnaklasa.com.
Jedan od modela koji neće preživeti nove propise je Toyota GR86. Ugradnja kamere za inteligentnu asistenciju za brzinu vozila i sistem za održavanje vožnje unutar saobraćajne trake ne mogu se lako ugraditi u arhitekturu ovog modela, koja je preuzeta od GT86, modela dizajniranog pre više od 10 godina.
Toyota je saopštila da bi morala da podigne krov i pomeri vetrobran da bi smestila kameru. Japanska kompanija je zato objavila skraćenje prodaje ovog modela u Evropi nakon samo dve godine od premijere.
Evropska unija je usvojila nove regulative s ciljem da prepolovi broj smrtnih sluačjeva na drumovima do 2020. i „približi se nultoj vrednosti“ do 2050. godine.
Automobilska industrija tvrdi da joj je bezbednost prioritet, ali istovremeno brine zbog rigidnosti propisa za pojedine klase automobila i nespremnosti Evropske unije da prilagodi vremenski okvir i bezbednosne zakone proizvodnim ciklusima automobilskih modela.