Bela, plava ili crna: Boja dima iz auspuha otkriva brojne KVAROVE, a jedna najavljuje “GENERALKU”
U današnjem tekstu objasnićemo s kojim problemima se povezuju.
Kada automobil počne da dimi iz auspuha, to je uglavnom znak da bi pod hitno trebalo posetiti mehaničara.
Dim se može razlikovati po svom intezitetu, ali i bojama, a svaka od njih ukazuje na drugačiji problem s vašim četvorotočkašem.
Boje dima su najčešće bela, plava ili crna, a u današnjem tekstu ćemo objasniti s kojim kvarovima se povezuju.
Beli dim
Najčešće se pojavljuje nakon startovanja hladnog motora. Zagrevanjem mašine stvara se kondenzacija u izduvnom sistemu, pa kako temperatura raste, tako i voda isparava. Beli dim je zapravo para, pa ne morate brinuti.
Ipak, ako takav dim nastavi da izlazi iz vašeg auspuha duže vreme, to može ukazati na curenje rashladne tečnosti u motor, odnosno, da je vreme za zamenu dihtunga glave motora. Uz to, beli dim se može pojavljivati ako motor ima problem s pregrevanjem, ali to se lako uoči na instrument tabli, prenosi Vozim.hr.
Ukoliko dođe do kvara turbo-kompresora velika količina ulja završiće u usisnom sistemu, pa će i to izazvati beli dim.
Crni dim
Najčešće se viđa na starijim modelima s dizel motorom. S obzirom na to da dizelaši po pravilu ispuštaju više gasova, filter se lako zapuši i iz njega počne da izlazi crni dim.
Zato bi svaki automobil, koji je učestalo vožen po gradu ili na kratkim deonicama, trebalo s vremena na vreme “izduvati” na auto-putu. Tako ćete pročistiti čitav sistem i filter vazduha, i izbeći dodatne troškove.
Kod benzinaca, crni dim može imati drugačije značenje, tačnije da vozilo troši previše goriva. U tom slučaju, potrebno je pregledati filter vazduha, pa ako je on u redu, posetiti mehaničara da bi proverio odnos goriva i vazduha koje dobija motor.
Plavi dim
On je najopasniji! Najčešće ukazuje na preveliku potrošnju (sagorevanje) ulja u motoru, pa i izostanak podmazivanja njegovih pokretnih delova.
Zato ako vidite plavi dim, odmah posetite mehaničara.
Još jednom ističemo važnost odlaska u servis, jer već posle stotinjak kilometara s pomenutim problemom možete napraviti opasnu štetu, koja se sanira remontom motora.