DETALJ KOJI SIGURNO NISTE ZAPAZILI: Ovo se nalazi na svim GUMAMA, a vozači NEMAJU POJMA ČEMU SLUŽI
Smeštene na bočnoj strani, ove neobične male gumene dlačice poznate su kao "brkovi gume".
Ako ste ikada pažljivo pogledali gume na svom automobilu, verovatno ste videli te male dlačice koje vire iz njih. Možda ste se pitali zašto ih gume imaju. Da li su tamo iz nekih sigurnosnih razloga?
OBRATITE PAŽNJU I NE NASEDAJTE: Prodavac automobila vam ovo NIKAD NEĆE REĆI, a veoma je važno
OBRATITE PAŽNJU: Stručnjak upozorava da bi vlasnici SUV-ova mogli biti na meti dodatnih troškova parkiranja
VLAŽNI PUTEVI OTEŽAVAJU VOŽNJU: Na ovim deonicama se odvijaju radovi, koristite alternativne puteve
Smeštene na bočnoj strani, ove neobične male gumene dlačice poznate su kao "brkovi gume". Prema Vilu Robinsu, direktoru strategije potrošačkih proizvoda za Bridgestone America, to su nusprodukti procesa proizvodnje guma.
Prilikom izrade guma dolazi do procesa poznatog kao vulkanizacija. Tada se sirova guma zagreva i oblikuje u obliku gume. Kada se kalup uzorka gaznog sloja utisne u novu gumu, nešto viška gume će iscureti kroz male otvore ili kanale u kalupu. Kako se guma hladi i stvrdnjava, ti sitni pramenovi ili dlačice ostaju pričvršćeni za površinu gume.
- Svaki je kalup specifičan za veličinu i vrstu gume koja se izrađuje. Kada je uzorak utisnut, dodatna guma traži način da pobegne iz kalupa - kaže Robins. Zanimljivo, gume dolaze bez određenog broja ventilacionih otvora. Tačan broj zavisi od dizajna i veličine gume. Ali prisustvo "brkova" je univerzalno. Oni nisu ništa više od ostataka komplikovanog procesa.
- Oni pomažu da se osigura da u gumi nema zarobljenih gasova ili mehurića vazduha koji bi mogli da ugroze integritet i performanse - tvrdi Margaret Stin, stručnjakinja za automobile na 4WheelOnline. Budući da se nalaze na delu gume koji ne dodiruje put, Stin kaže da nemaju uticaja na performanse po kišnom vremenu ili ukupnu udobnost vožnje.
Sada kada znate kako su te "dlake" dospele tamo, možda ćete se osećati malo nervozno ako ih ne vidite, ali ne treba da budete. Kako piše Auto Klub, Robins kaže da se dlačice prirodno troše tokom normalne vožnje, a njihovo prisustvo ili odsustvo ne određuje da li je guma bezbedna. Mnogo je važnije redovno pregledati svoje gume na znakove istrošenosti, kao što su smanjena dubina profila, pukotine ili ispupčenja.