ДЕТАЉ КОЈИ СИГУРНО НИСТЕ ЗАПАЗИЛИ: Ово се налази на свим ГУМАМА, а возачи НЕМАЈУ ПОЈМА ЧЕМУ СЛУЖИ
Смештене на бочној страни, ове необичне мале гумене длачице познате су као "бркови гуме".
Ако сте икада пажљиво погледали гуме на свом аутомобилу, вероватно сте видели те мале длачице које вире из њих. Можда сте се питали зашто их гуме имају. Да ли су тамо из неких сигурносних разлога?
ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ И НЕ НАСЕДАЈТЕ: Продавац аутомобила вам ово НИКАД НЕЋЕ РЕЋИ, а веома је важно
ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Стручњак упозорава да би власници СУВ-ова могли бити на мети додатних трошкова паркирања
ВЛАЖНИ ПУТЕВИ ОТЕЖАВАЈУ ВОЖЊУ: На овим деоницама се одвијају радови, користите алтернативне путеве
Смештене на бочној страни, ове необичне мале гумене длачице познате су као "бркови гуме". Према Вилу Робинсу, директору стратегије потрошачких производа за Бридгестоне Америца, то су нуспродукти процеса производње гума.
Приликом израде гума долази до процеса познатог као вулканизација. Тада се сирова гума загрева и обликује у облику гуме. Када се калуп узорка газног слоја утисне у нову гуму, нешто вишка гуме ће исцурети кроз мале отворе или канале у калупу. Како се гума хлади и стврдњава, ти ситни праменови или длачице остају причвршћени за површину гуме.
- Сваки је калуп специфичан за величину и врсту гуме која се израђује. Када је узорак утиснут, додатна гума тражи начин да побегне из калупа - каже Робинс. Занимљиво, гуме долазе без одређеног броја вентилационих отвора. Тачан број зависи од дизајна и величине гуме. Али присуство "бркова" је универзално. Они нису ништа више од остатака компликованог процеса.
- Они помажу да се осигура да у гуми нема заробљених гасова или мехурића ваздуха који би могли да угрозе интегритет и перформансе - тврди Маргарет Стин, стручњакиња за аутомобиле на 4WheelOnline. Будући да се налазе на делу гуме који не додирује пут, Стин каже да немају утицаја на перформансе по кишном времену или укупну удобност вожње.
Сада када знате како су те "длаке" доспеле тамо, можда ћете се осећати мало нервозно ако их не видите, али не треба да будете. Како пише Ауто Клуб, Робинс каже да се длачице природно троше током нормалне вожње, а њихово присуство или одсуство не одређује да ли је гума безбедна. Много је важније редовно прегледати своје гуме на знакове истрошености, као што су смањена дубина профила, пукотине или испупчења.