ČINI SE DA NEMA VELIKIH RAZLIKA? Troškovi popravki električnih, dizel i benzinskih automobila
Izgleda da je broj totalnih šteta kod električnih automobila mnogo manji nego što se pre nagađalo.
Poslednjih godina govori se o skupim popravkama električnih automobila posle saobraćajnih nezgoda, pa čak i o relativno brzom otpisu, odnosno proglašenju ukupne štete. Nova studija iz SAD sada ruši ove teze.
MOŽE VAM NANETI VELIKU ŠTETU: Ovaj deo motora nikako ne sme da vam otkaže
REŠITE SE NEPOTREBNIH STVARI IZ AUTOMOBILA: Evo koliko dodatnih 100 kg tereta povećava potrošnju goriva
SVE IMA ROK TRAJANJA: Koliko dugo može da se čuva AdBlue?
Američki časopis Road&Track objavio je podatke Instituta za podatke o gubicima na autoputu (HLDI), nezavisne američke neprofitne organizacije, koji dokazuju da su električni ili elektrificirani automobili samo neznatno skuplji za popravku od onih sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Razlika je samo dva odsto.
Prema HLDI, povećani troškovi popravke su globalni problem koji nema nikakve veze sa električnim automobilima. Troškovi popravke štete porasli su za 30 odsto za tri godine. Ovo je uglavnom zbog povećane složenosti automobila, uključujući automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Više senzora i elektronike neizbežno znači veće troškove. Takođe, čini se da je broj ukupnih šteta za električne automobile mnogo manji nego što se ranije mislilo. Prema podacima HLDI-a, 6,1 odsto električnih automobila proglašeno je ukupnim gubitkom nakon nesreća, u poređenju sa 18,4 odsto modela motora sa unutrašnjim sagorevanjem koji su učestvovali u sličnim nesrećama.
Ove brojke su u suprotnosti sa nedavnim istragama osiguravača i novinske agencije Rojters, koja je izvestila da se električni automobili češće proglašavaju potpunim gubitkom kada se sumnja na oštećenje baterije.