ЧИНИ СЕ ДА НЕМА ВЕЛИКИХ РАЗЛИКА? Трошкови поправки електричних, дизел и бензинских аутомобила
Изгледа да је број тоталних штета код електричних аутомобила много мањи него што се пре нагађало.
Последњих година говори се о скупим поправкама електричних аутомобила после саобраћајних незгода, па чак и о релативно брзом отпису, односно проглашењу укупне штете. Нова студија из САД сада руши ове тезе.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/02/27/profimedia-0753380063.jpg?itok=SUCBzTqG)
МОЖЕ ВАМ НАНЕТИ ВЕЛИКУ ШТЕТУ: Овај део мотора никако не сме да вам откаже
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/07/09/profimedia-0076888041.jpg?itok=soT_qHwE)
РЕШИТЕ СЕ НЕПОТРЕБНИХ СТВАРИ ИЗ АУТОМОБИЛА: Ево колико додатних 100 кг терета повећава потрошњу горива
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/05/13/profimedia-0687050883.jpg?itok=XYOyH4bf)
СВЕ ИМА РОК ТРАЈАЊА: Колико дуго може да се чува АдБлуе?
Амерички часопис Road&Track објавио је податке Института за податке о губицима на аутопуту (ХЛДИ), независне америчке непрофитне организације, који доказују да су електрични или електрифицирани аутомобили само незнатно скупљи за поправку од оних са моторима са унутрашњим сагоревањем. Разлика је само два одсто.
Према ХЛДИ, повећани трошкови поправке су глобални проблем који нема никакве везе са електричним аутомобилима. Трошкови поправке штете порасли су за 30 одсто за три године. Ово је углавном због повећане сложености аутомобила, укључујући аутомобиле са моторима са унутрашњим сагоревањем.
Више сензора и електронике неизбежно значи веће трошкове. Такође, чини се да је број укупних штета за електричне аутомобиле много мањи него што се раније мислило. Према подацима ХЛДИ-а, 6,1 одсто електричних аутомобила проглашено је укупним губитком након несрећа, у поређењу са 18,4 одсто модела мотора са унутрашњим сагоревањем који су учествовали у сличним несрећама.
Ове бројке су у супротности са недавним истрагама осигуравача и новинске агенције Ројтерс, која је известила да се електрични аутомобили чешће проглашавају потпуним губитком када се сумња на оштећење батерије.