ČUVENI DIZAJNER OCENIO: Tabletu nije mesto u kolima - to je ugrožavanje bezbednosti
"To u našim automobilima nećete videti!"
Šef dizajna Jaguara, Ijan Kalam (Ian Callum) kaže da - dok je on na toj poziciji - u vozilima ove marke nećete videti velike ekrane poput tableta preko kojih bi se se vršila sva podešavnja i kontrolisale funkcije automobila.
Tokom četiri decenije rada u auto-industriji, Ijan Kalam (64) oblikovao je mnoge savremene automobile među kojima su "ford RS200", "aston martin DB7", originalni "vankuiš", "jaguar C-X75", kao i najnoviju generaciju Jaguarovih modela, uključujući "f-tajp".
S obzirom na njegovo dugogodišnje iskustvo i reputaciju, Kalam je jedan od onih ljudi čije se mišljenje uvažava u svetu automobilizma. Automotive News Europe iskoristio je prezentaciju restilizovanog Jaguara XE da sazna šta ovaj poznati dizajner misli o najnovijem trendu ugradnje u automobile velikih ekrana osetljivih na dodir, nalik tabletima.
- Ukoliko vozite preko 120 km/h, što je u nekim zemljama zakonom dozvoljeno, ne želite da čeprkate po iPad-u da biste nešto podesili na automobilu - kaže Kalam.
- Morate biti u mogućnosti da dođete do najvažnijih sadržaja u kokpitu bez skretanja pogleda duže od milisekunde - objašnjava on.
Kalam tvrdi da upravo zbog toga nije dolazio u iskušenje da u nove Jaguare ugrađuje tablet ekrane poput onog u Teslinim automobilima, na kojima se praktično podešava sve u vozilu.
MISLIO SAM DA ĆEMO UMRETI! Za dlaku izbegao tešku nesreću! Iskustvo ili puka sreća!? (VIDEO)
Evo kako da UVEK IZBEGNETE SUDAR! Zlata vredan VIDEO - sve će vam biti jasno!
Trampovu i Putinovu ste videli, a sada je snimljena i LJUTA LIMUZINA Kim Džong Una! (VIDEO)
Iako vozač u restilizovanom "jaguaru XE" takođe koristi digitalne ekrane na centralnoj konzoili (jedan za multimediju, drugi za klimu), zadržane su i pojedine fizičke komande, kao i taktilni odziv koji simulira osećaj pritiska klasičnog prekidača. Sve to, prema rečima Kalama pomaže vozaču da manje skreće pogled sa puta kako bi nešto podesio tokom vožnje.