ЧУВЕНИ ДИЗАЈНЕР ОЦЕНИО: Таблету није место у колима - то је угрожавање безбедности
"То у нашим аутомобилима нећете видети!"
Шеф дизајна Јагуара, Ијан Калам (Иан Callum) каже да - док је он на тој позицији - у возилима ове марке нећете видети велике екране попут таблета преко којих би се се вршила сва подешавња и контролисале функције аутомобила.
Током четири деценије рада у ауто-индустрији, Ијан Калам (64) обликовао је многе савремене аутомобиле међу којима су "форд РС200", "астон мартин ДБ7", оригинални "ванкуиш", "јагуар C-X75", као и најновију генерацију Јагуарових модела, укључујући "ф-тајп".
С обзиром на његово дугогодишње искуство и репутацију, Калам је један од оних људи чије се мишљење уважава у свету аутомобилизма. Аутомотиве News Еуропе искористио је презентацију рестилизованог Јагуара XE да сазна шта овај познати дизајнер мисли о најновијем тренду уградње у аутомобиле великих екрана осетљивих на додир, налик таблетима.
- Уколико возите преко 120 км/х, што је у неким земљама законом дозвољено, не желите да чепркате по иПад-у да бисте нешто подесили на аутомобилу - каже Калам.
- Морате бити у могућности да дођете до најважнијих садржаја у кокпиту без скретања погледа дуже од милисекунде - објашњава он.
Калам тврди да управо због тога није долазио у искушење да у нове Јагуаре уграђује таблет екране попут оног у Теслиним аутомобилима, на којима се практично подешава све у возилу.
МИСЛИО САМ ДА ЋЕМО УМРЕТИ! За длаку избегао тешку несрећу! Искуство или пука срећа!? (ВИДЕО)
Ево како да УВЕК ИЗБЕГНЕТЕ СУДАР! Злата вредан ВИДЕО - све ће вам бити јасно!
Трампову и Путинову сте видели, а сада је снимљена и ЉУТА ЛИМУЗИНА Ким Џонг Уна! (ВИДЕО)
Иако возач у рестилизованом "јагуару XE" такође користи дигиталне екране на централној конзоили (један за мултимедију, други за климу), задржане су и поједине физичке команде, као и тактилни одзив који симулира осећај притиска класичног прекидача. Све то, према речима Калама помаже возачу да мање скреће поглед са пута како би нешто подесио током вожње.