DATI MIGAVAC ILI NE? Većina vozača greši u OVOJ situaciji
Važno je znati...
Kako stoje stvari, u saobraćaju je sve jednostavno i sve se svodi na dve stvari – „uveravanje“ i „obaveštavanje".
JEDNA OD NAJSTRESNIJIH SITUACIJA ZA SVE VOZAČE: Šta uraditi kad automobil NEĆE da UPALI?
O OVOME MALO KO RAZMIŠLJA: Ovaj deo točka je vrlo važan za BEZBEDNOST VOZILA!
ZABRINJAVAJUĆE? U Srbiji prošle godine prodato 2,8 odsto manje polovnih automobila nego 2022.
Šta mislite, kada kao u situaciji na slici ispod, nastavljate kretanje putem sa prvenstvom prolaza, da li je potrebno uključiti pokazivač pravca?
Sajt Polovni automobili se konsultovao sa Mladenom Rašetom, generalnim sekretarom Privredne komore auto-škola i kako nam je objasnio, tačan odgovor je „da“.
Naime, prema članu 32. ZOBS, vozač je dužan da druge učesnike u saobraćaju jasno i blagovremeno obavesti o nameri da izvrši bilo koju radnju. U ovom slučaju vrši se radnja skretanja.
Obrazloženje
Rašeta objašnjava da je većina starijih vozača učena da u slučaju kada prolaze kroz raskrsnicu putem sa prvenstvom prolaza, odnosno kada stoji dopunska tabla koja označava „pružanje puta sa prvenstvom prolaza“, da ne mora da se uključuje pokazivač pravca. Razlog je jer se nastavlja kretanje „glavnim putem“ i pokazivač pravca treba da se uključi samo kada se „silazi“ sa tog puta. Na primer, kada bismo u ovom slučaju produžili pravo, tada bi po starom mišljenju trebalo uključiti desni pokazivač.
Pojašnjenje za vozače
U saobraćaju je sve jednostavno i sve se svodi na dve stvari – „uveravanje“ i „obaveštavanje“.
Obaveštavanje je u stvari komunikacija sa drugim učesnicima u saobraćaju i ono mora uvek da bude maksimalno jasno, kako se ne bi ostavio prostor za drugačije tumačenje. Dakle, kada auto ide levo uključuje se levi pokazivač pravca, kada auto ide desno uključuje se desni pokazivač, a kada ide pravo – naravno, ne uključuje se ni jedan ni drugi, piše Telegraf.rs.