DA NE BUDE PREKASNO! Šta da radite ako vaš auto proizvodi ČUDNE ZVUKE prilikom SKRETANJA?
Zvukove nipošto ne treba zanemarivati, već je potrebno što pre proveriti šta ih izaziva!
Za vreme vožnje se mogu desiti razni kvarovi, i pored toga što sami redovno pregledamo vozilo ili ga odvozimo na servis. Ponekada se kvar sam "oglašava" kao zvučni signal koji može trajati danima, nedeljama, a ponekad i mesecima pre ključnog događaja, odnosno pre nego što vas vozilo ostavi negde na putu.
Uznemiravajući i ponekad iritantni zvuci variraju od laganijih, jedva čujnih, pa sve do veoma glasnih u obliku cviljenja, brušenja, škripanja ili grebanja. Dok vozimo uvek treba da imamo dobro izoštrena sva čula kako bismo primetili ako na vozilu nešto nije u redu. Zvuke ne treba zanemariti, već je potrebno što pre proveriti šta ih izaziva.
Ako čujete zvuk kao da neko brusi tokom skretanja u krivini ili gde god to bilo, može biti više problema. Problem može biti u ležajevima ili sa točkovima. Točkovi su veoma širok pojam pa tako postoji niz stavki koje mogu biti pred kvarom. Najčešće se tu može raditi o aksijalnim ležajevima. Uzrok cviljenja može biti i kaiš servo uređaja, ukoliko je previše otpušten ili očvrsnut. U manjem broju slučajeva problem može biti povezan sa diskom na točku. Zvuk kod skretanja se u tom slučaju se javlja kada su diskovi i pločice istrošeni.
Zvuk kod skretanja može da se javi i ako imamo neodgovarajuće ili istrošene gume, potom kod kvarova amortizerima. Ako se čuje lupkanje kod zadnjeg točka to može biti prouzrokovano neispravnim, odnosno istrošenim amortizerom. Njihova glavna funkcija je da spreče da opruga nekontrolisano vibrira i to posebno kada se vozilo ne nalazi na ravnom terenu, piše Silux.
Ne zaboravite da i sajla od ručne kočnice može stvarati buku prilikom skretanja, ako se otkačila pa potom struže o metal. Ponekad je kvar na sasvim drugom mestu, jer se zvuk prenosi pa ne možemo ga tačno locirati.
Oko zgloba na točku postoji manžetna. Može se desiti da ona pukne pa stvara buku kod skretanja, jer je prilikom pucanja manžetne iscurela mast, koja služi za podmazvanje zgloba tj. on je ostao suv i zbog toga može stradati.
Kada su dotrajali nosači motora ili menjača, može se javiti zvuk za vreme vožnje i kod skretanja. Nosači su veoma bitni i što duže puštamo da ostanu u stanju kvarenja, kvar će kasnije biti skuplji.
Ponekada se može desiti da u točak automobila uleti grančica koja onda stvara buku. Naravno, rešenje je veoma jednostavno. Potrebno je samo pronaći je i izbaciti napolje.
U slučaju da se na instrument tabli upali lampica od kočnica, proverite nivo ulja za kočnice dolijte novo ulje.
U nekim slučajevima sasvim je normalno, da automobil škripi kod skretanja, a to se najčešće dešava kada je asfalt ugrejan, pa guma škripi pod masom automobila. Zbog loše vrste ili kvalitete guma se može isto desiti po mokrom vremenu.