ДА НЕ БУДЕ ПРЕКАСНО! Шта да радите ако ваш ауто производи ЧУДНЕ ЗВУКЕ приликом СКРЕТАЊА?
Звукове нипошто не треба занемаривати, већ је потребно што пре проверити шта их изазива!
За време вожње се могу десити разни кварови, и поред тога што сами редовно прегледамо возило или га одвозимо на сервис. Понекада се квар сам "оглашава" као звучни сигнал који може трајати данима, недељама, а понекад и месецима пре кључног догађаја, односно пре него што вас возило остави негде на путу.
Узнемиравајући и понекад иритантни звуци варирају од лаганијих, једва чујних, па све до веома гласних у облику цвиљења, брушења, шкрипања или гребања. Док возимо увек треба да имамо добро изоштрена сва чула како бисмо приметили ако на возилу нешто није у реду. Звуке не треба занемарити, већ је потребно што пре проверити шта их изазива.
Ако чујете звук као да неко бруси током скретања у кривини или где год то било, може бити више проблема. Проблем може бити у лежајевима или са точковима. Точкови су веома широк појам па тако постоји низ ставки које могу бити пред кваром. Најчешће се ту може радити о аксијалним лежајевима. Узрок цвиљења може бити и каиш серво уређаја, уколико је превише отпуштен или очврснут. У мањем броју случајева проблем може бити повезан са диском на точку. Звук код скретања се у том случају се јавља када су дискови и плочице истрошени.
Звук код скретања може да се јави и ако имамо неодговарајуће или истрошене гуме, потом код кварова амортизерима. Ако се чује лупкање код задњег точка то може бити проузроковано неисправним, односно истрошеним амортизером. Њихова главна функција је да спрече да опруга неконтролисано вибрира и то посебно када се возило не налази на равном терену, пише Silux.
Не заборавите да и сајла од ручне кочнице може стварати буку приликом скретања, ако се откачила па потом струже о метал. Понекад је квар на сасвим другом месту, јер се звук преноси па не можемо га тачно лоцирати.
Око зглоба на точку постоји манжетна. Може се десити да она пукне па ствара буку код скретања, јер је приликом пуцања манжетне исцурела маст, која служи за подмазвање зглоба тј. он је остао сув и због тога може страдати.
Када су дотрајали носачи мотора или мењача, може се јавити звук за време вожње и код скретања. Носачи су веома битни и што дуже пуштамо да остану у стању кварења, квар ће касније бити скупљи.
Понекада се може десити да у точак аутомобила улети гранчица која онда ствара буку. Наравно, решење је веома једноставно. Потребно је само пронаћи је и избацити напоље.
У случају да се на инструмент табли упали лампица од кочница, проверите ниво уља за кочнице долијте ново уље.
У неким случајевима сасвим је нормално, да аутомобил шкрипи код скретања, а то се најчешће дешава када је асфалт угрејан, па гума шкрипи под масом аутомобила. Због лоше врсте или квалитете гума се може исто десити по мокром времену.