DOSEGNUO JE TAČKU IŠČEZAVANJA: Prisetimo se Berija Njumena i njegove NEZABORAVNE mašine (VIDEO)
Dodge Challenger iz 1970. godine.
Film "Tačka prekida" ("Vanishing point" u originalu) se fokusira na nezadovoljnog bivšeg policajca i vozača trke koji isporučuje automobil u Kaliforniji pri nerealnoj brzini, juri ga policija i upoznaje mnogo zanimljivih osoba.
SAVRŠENA KOPIJA: Da li ste se zapitali odakle kinezi "CRPE" ideje prilikom proizvodnje SVOJIH automobila (FOTO)
KOJA JE CENA OVE MAŠINE: Potpuno ćete se IZNENADITI kad budete videli
ZA NJEGA VEROVATNO NISTE ČULI: Auto koji će vas "IZUTI" iz cipela
Američki glumac Beri Njumen, glavni glumac u tom filmu, preminuo je u svojoj 94. godini života 11. maja ove godine, ali tek sada je ta vest puštena u javnost. Većini je bio poznat baš zbog te uloge iz 1971. godine.
Poznati auto iz kultnog filma je Dodge Challenger iz 1970. godine prve generacije. Za svoju uvodnu modelnu godinu, bio je dostupan u dve serije, Challenger i Challenger R/T, i u tri modela, tvrdi krov sa dvoje vrata, Special edition sa dvoje vrata i kabriolet. Osnovni model je bio Challenger sa linijskim 6 (šest) ili V8 motorom. Specijalno izdanje tvrdog krova, dostupno ili na osnovnom Challenger-u ili na R/T, dodao je brojne karakteristike izgleda, pogodnosti i udobnosti.
Proizvedena samo za 1970. modelsku godinu, ova luksuznija SE specifikacija je standardno uključivala vinil krov sa „SE“ medaljonima na stubovima, manji „formalni“ zadnji prozor, kožna i vinilna sedišta i unutrašnju konzolu iznad glave koja je sadržala tri lampice upozorenja.
Standardni motor na osnovnom modelu bio je 225 cu in (3,7 L) Straight-6. Standardni motor na modelima više opreme bio je V8 od 318 cu in (5,2 L) sa karburatorom sa dve cevi. Za 1970., opcioni motori su uključivali 340 i 383 in in (5,6 i 6,3 L), kao i 440 i 426 cu in (7,2 i 7,0 L) V8, svi sa standardnim trobrzinskim manuelnim menjačem, osim za 290 KS (216,3 kV) 383 cu in. motor, koji je bio dostupan samo sa TorkueFlite automatskim menjačem. Četvorobrzinski manuelni je bio opcioni za sve motore osim 225 cu in (3,7 L) Inline-6 i 2-cijevnog 383 cu in (6,3 L) V8.
Specijalni model dostupan samo za 1970. modelsku godinu bio je trkački homologacioni automobil Challenger T/A (Trans Am). Da bi se takmičio u klubu sportskih automobila u američkom prvenstvu Trans American Sedan Championship Trans Am, Dodge je napravio uličnu verziju svog trkačkog automobila (baš kao Plimouth sa svojim Plimouth 'Cuda AAR) koji je nazvao Dodge Challenger T/A.
Iako je malo ko oplakivao kraj E-bodi modela, protok vremena je stvorio legende i istakao jedinstvene ličnosti i Challenger-a i Barracuda. Sa malom ukupnom proizvodnjom, kao i niskom preživljavanjem tokom godina, svaki Challenger vredi značajnu sumu novca. U istorijskom pregledu, urednici Edmunds Inside Line-a rangirali su ove modele kao: 1970. je bila „sjajna“ godina, 1971. „dobra“ godina, a zatim „tri progresivno lošija“ (1972–1974).