KAKO JE PROPALA ELEKTRIČNA MOBILNOST? Razlog je šećerna trska!
Električni automobili bi imali smisla u Brazilu.
Političari, velike poljoprivredne kompanije i veliki proizvođači automobila, poput Toyote i Volkswagena, ujedinili su se u Brazilu kako bi zadržali primat na tržištu vozila sa pogonom na etanol, na račun električnih vozila.
AUTOMOBILI SVE SKUPLJI: Na tržištu više NEMA jeftinijih od 10.000 evra, a cene se KREĆU OVAKO
ČUVAJTE SE PREVARA: Buše gume na vozilima na NAPLATNIM KUĆICAMA, a onda ih i opljačkaju
ŠOKANTNO: Nećete verovati gde je ovaj čovek PARKIRAO svoj automobil (VIDEO)
Brazilski automobili na fleksibilno gorivo, koji se mogu pokretati mešavinom etanola i benzina, dugo su najpopularnija vozila na tržištu, a sada ti automobili pokretani delom i destilatom šećerne trske prete usvajanju potpuno električnih automobila u toj južnoameričkoj zemlji.
Uprkos popularnosti automobila s fleksibilnim pogonom na etanol, nije sve nužno u rukama kupaca. Naime, automobili na etanol povezani su s moćnom i uticajnom brazilskom industrijom šećera. Podsetimo, Brazil je najveći svetski proizvođač šećerne trske, a industrija šećera postala je sve moćnija i do 1979. pronašla još jednu nišu u automobilima na čisti etanol koje je tada uvozio Fiat.
Ovi automobili pogonjeni alkoholom dobivenim od šećerne trske bili su jeftiniji od automobila na benzin i učinili su Brazil manje izloženim nestašicama nafte. Kupci su dobro reagovali na ove automobile. Za referencu, automobili s fleksibilnim gorivom činili su 84,5 posto ukupne prodaje automobila u zemlji u junu 2023. godine. Uprkos tome što električna vozila emituju tek polovinu štetnih plinova (8 ili 9 tona CO2) u odnosu na automobile pogonjene šećernom trskom, čini se da vlada Brazila nije voljna da dopusti da električna vozila uspeju.
Komercijalni interesi postojećih velikih poljoprivrednih kompanija te autoindustrije takođe igraju važnu ulogu, a ne pomaže ni to što su električna vozila u Brazilu dvostruko skuplja od vozila na etanol. Zbog tvrdoglave privrženosti zemlje automobilima na pogon etanolom, čak i nadolazeći proizvođači električnih vozila iz Kine planiraju proizvoditi fleksibilne hibride.
Zanimljivo, električni automobili imali bi smisla u Brazilu jer ova velika država ima jednu od najčišćih energetskih mreža na svetu. Više od 80 posto električne energije dolazi iz obnovljivih izvora.