КАКО ЈЕ ПРОПАЛА ЕЛЕКТРИЧНА МОБИЛНОСТ? Разлог је шећерна трска!
Електрични аутомобили би имали смисла у Бразилу.
Политичари, велике пољопривредне компаније и велики произвођачи аутомобила, попут Toyote и Volkswagena, ујединили су се у Бразилу како би задржали примат на тржишту возила са погоном на етанол, на рачун електричних возила.
АУТОМОБИЛИ СВЕ СКУПЉИ: На тржишту више НЕМА јефтинијих од 10.000 евра, а цене се КРЕЋУ ОВАКО
ЧУВАЈТЕ СЕ ПРЕВАРА: Буше гуме на возилима на НАПЛАТНИМ КУЋИЦАМА, а онда их и опљачкају
ШОКАНТНО: Нећете веровати где је овај човек ПАРКИРАО свој аутомобил (ВИДЕО)
Бразилски аутомобили на флексибилно гориво, који се могу покретати мешавином етанола и бензина, дуго су најпопуларнија возила на тржишту, а сада ти аутомобили покретани делом и дестилатом шећерне трске прете усвајању потпуно електричних аутомобила у тој јужноамеричкој земљи.
Упркос популарности аутомобила с флексибилним погоном на етанол, није све нужно у рукама купаца. Наиме, аутомобили на етанол повезани су с моћном и утицајном бразилском индустријом шећера. Подсетимо, Бразил је највећи светски произвођач шећерне трске, а индустрија шећера постала је све моћнија и до 1979. пронашла још једну нишу у аутомобилима на чисти етанол које је тада увозио Фиат.
Ови аутомобили погоњени алкохолом добивеним од шећерне трске били су јефтинији од аутомобила на бензин и учинили су Бразил мање изложеним несташицама нафте. Купци су добро реаговали на ове аутомобиле. За референцу, аутомобили с флексибилним горивом чинили су 84,5 посто укупне продаје аутомобила у земљи у јуну 2023. године. Упркос томе што електрична возила емитују тек половину штетних плинова (8 или 9 тона ЦО2) у односу на аутомобиле погоњене шећерном трском, чини се да влада Бразила није вољна да допусти да електрична возила успеју.
Комерцијални интереси постојећих великих пољопривредних компанија те аутоиндустрије такође играју важну улогу, а не помаже ни то што су електрична возила у Бразилу двоструко скупља од возила на етанол. Због тврдоглаве привржености земље аутомобилима на погон етанолом, чак и надолазећи произвођачи електричних возила из Кине планирају производити флексибилне хибриде.
Занимљиво, електрични аутомобили имали би смисла у Бразилу јер ова велика држава има једну од најчишћих енергетских мрежа на свету. Више од 80 посто електричне енергије долази из обновљивих извора.