JAPANCI U VELIKOM PROBLEMU: Mnogo kaskaju za konkurencijom na ovom polju
Slabo im ide elektrifikacija.
Rezultati novog istraživanja pokazali su kako brendovi napreduju na polju elektrifikacije svoje game. Samo dva brenda su se istakla kao lideri na ovom polju, a najveći gubitnici su proizvođači automobila iz Japana.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/06/13/profimedia-0073191809.jpg?itok=XIHOl2AF)
DIZELAŠI I BENZINCI SE VIŠE NEĆE PRODAVATI: Ovo važi za nove automobile, evo i od kad
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/398785/profimedia-0645747811.jpg?itok=VsQoqgnu)
NOVA GENERACIJA TOJOTE: Subkompaktni SUV je iza ugla, Japanci su ovog puta PREVAZIŠLI sebe (VIDEO)
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/12/07/shutterstock_777207295.jpg?itok=3MNzhKyr)
POSTOJI REŠENJE: Pokvario vam se električni auto? Šlepovanje NIJE opcija, ali pogledajte šta jeste
Novi izveštaj prikazuje listu automobilskih proizvođača po njihovom uspehu na polju elektrifikacije. U principu, ovo istraživanje pokazuje napredak brendova u tranziciji ka električnim automoiblima i deli automobilske kompanije u tri grupe: lidere, brendove u tranziciji i one koji zaostaju. Svi japanski proizvođači spadaju u poslednju grupu, a samo su Tesla i BYD označeni kao lideri.
Ovaj izveštaj sastavio je Internacionalni savet za čist saobraćaj (ICCT), a na osnovu podataka, samo Tesla i BYD su označeni kao lideri među najvećih 20 svetskih proizvođača automobila. Sa druge strane, 12 kompanija su označene kao brendovi u tranziciji, a ovu grupu predvode BMW i Volkswagen. Na kraju, među 6 brendova koji zaostaju nalazi se 5 japanskih proizvođača i jedan indijski.
Kako bi došao do rezultata za svakog proizvođača, ICCT je procenio tržišni udeo, tehnologiju i stratešku viziju svakog brenda. Tesla je jedina kompanija na ovoj listi koja proizvodi isključivo električne automobile, pa ovde nema dileme o strateškoj viziji ili izbacivanja motora sa unutrašnjim sagorevanjem iz povrede. BYD je proizveo svoj poslednji benzinski automobil u martu 2022. godine, ali i dalje prave plug-in hibridna vozila. Ipak, njihova tranzicija ka isključivo električnim automobilima brzo napreduje.
Što se evropskih brendova tiče, Mercedes je u poslednjih par godina izbacio veliki broj električnih modela, ali i dalje zaostaju za BMW-om, pa čak i za Renaultom. Ipak, najinteresantnija činjenica jeste da se na dnu tabele nalaze uglavnom japanski proizvođači.
Nije iznenađenje da je Toyota među brendovima koji zaostaju u elektrifikaciji, ali možda jeste da ima bolji plasman od Honde i Nissana. Nissan već godinama prodaje električni Leaf širom sveta, a i Honda je ranije započela prodaju električnih automobila od Toyote. Na samom dnu nalazi se Suzuki sa 0 bodova, što i ne čudi, jer ovaj japanski brend još uvek nema električne automobile u ponudi.