ЈАПАНЦИ У ВЕЛИКОМ ПРОБЛЕМУ: Много каскају за конкуренцијом на овом пољу
Слабо им иде електрификација.
Резултати новог истраживања показали су како брендови напредују на пољу електрификације своје гаме. Само два бренда су се истакла као лидери на овом пољу, а највећи губитници су произвођачи аутомобила из Јапана.
ДИЗЕЛАШИ И БЕНЗИНЦИ СЕ ВИШЕ НЕЋЕ ПРОДАВАТИ: Ово важи за нове аутомобиле, ево и од кад
НОВА ГЕНЕРАЦИЈА ТОЈОТЕ: Субкомпактни СУВ је иза угла, Јапанци су овог пута ПРЕВАЗИШЛИ себе (ВИДЕО)
ПОСТОЈИ РЕШЕЊЕ: Покварио вам се електрични ауто? Шлеповање НИЈЕ опција, али погледајте шта јесте
Нови извештај приказује листу аутомобилских произвођача по њиховом успеху на пољу електрификације. У принципу, ово истраживање показује напредак брендова у транзицији ка електричним аутомоиблима и дели аутомобилске компаније у три групе: лидере, брендове у транзицији и оне који заостају. Сви јапански произвођачи спадају у последњу групу, а само су Тесла и BYD означени као лидери.
Овај извештај саставио је Интернационални савет за чист саобраћај (ICCT), а на основу података, само Тесла и BYD су означени као лидери међу највећих 20 светских произвођача аутомобила. Са друге стране, 12 компанија су означене као брендови у транзицији, а ову групу предводе BMW и Volkswagen. На крају, међу 6 брендова који заостају налази се 5 јапанских произвођача и један индијски.
Како би дошао до резултата за сваког произвођача, ICCT је проценио тржишни удео, технологију и стратешку визију сваког бренда. Тесла је једина компанија на овој листи која производи искључиво електричне аутомобиле, па овде нема дилеме о стратешкој визији или избацивања мотора са унутрашњим сагоревањем из повреде. BYD је произвео свој последњи бензински аутомобил у марту 2022. године, али и даље праве плуг-ин хибридна возила. Ипак, њихова транзиција ка искључиво електричним аутомобилима брзо напредује.
Што се европских брендова тиче, Мерцедес је у последњих пар година избацио велики број електричних модела, али и даље заостају за BMW-om, па чак и за Renaultom. Ипак, најинтересантнија чињеница јесте да се на дну табеле налазе углавном јапански произвођачи.
Није изненађење да је Toyota међу брендовима који заостају у електрификацији, али можда јесте да има бољи пласман од Хонде и Nissana. Nissan већ годинама продаје електрични Леаф широм света, а и Хонда је раније започела продају електричних аутомобила од Toyote. На самом дну налази се Сузуки са 0 бодова, што и не чуди, јер овај јапански бренд још увек нема електричне аутомобиле у понуди.