KADA SAN POSTANE JAVA: Danas se otvara OBILAZNICA OKO Beograda, a ovo su BITNI PODACI koje treba da ZNATE (FOTO+VIDEO)
Poslednja deonica obilaznice oko Beograda, od Straževice do Bubanj Potoka u dužini od 9,74 kilometara, biće puštena danas u saobraćaj.
Obilaznica je projektovana i odobrena davne 1972, u vreme Josipa Broza Tita, a gradnja je počela 1991, u vreme Slobodana Miloševića. "Predviđen je rok od pet godina da se obilaznica završi", obećao je tada Milošević. Nije se, međutim, tih ratnih devedesetih daleko odmaklo. Ali i posle 2000. nastavljeno je u sporom ritmu. Naime, do septembra 2008. gradilo se, u proseku, tek kilometar godišnje. Takvim tempom, obilaznicom od Batajnice do Bubanj potoka bilo bi moguće doći tek 2031.
OVO MORATE DA ZNATE: Kako izabrati NAJBOLJI paket za POMOĆ NA PUTU
DA VAM NE PRESEDNE ODMOR: Za ovakav prekršaj u Crnoj Gori kazne su ASTRONOMSKE, čak i ZATVORSKE
OVO MORATE DA ZNATE: Pet ODLIČNIH saveta kako da ZAŠTITITE vaš automobil dok ste na MORU
Posle više od 30 godina gradnje, od Batajnice do niškog auto-puta kod Bubanj Potoka, moći će da se stigne auto-putem u punom profilu, to jest sa ukupno šest saobraćajnih traka, u dužini od 47 kilometara. Završetkom obilaznice oko Beograda preusmerava se saobraćaj sa preopterećene osnovne mreže gradskih saobraćajnica na obilaznicu, što doprinosi skraćenju vremena putovanja za tranzitne tokove, smanjenju broja saobraćajnih nezgoda, troškova eksploatacije vozila, štetnih gasova i buke od vozila na užem gradskom području, kažu u Putevima Srbije.
Obilaznica oko Beograda povezuje krak Koridora 10b, E-75 (granica sa Mađarskom, Horgoš - Novi Sad - Beograd) sa Koridorom 10, E-70 (granica sa Hrvatskom, Batrovci - Beograd), državni put IB reda broj 26 i Rutom 4, E-763 "Milošem Velikim" (Beograd - Požega - granica sa Crnom Gorom Boljare) i ponovo delom Koridora 10, E-75 (Beograd - Niš - Preševo - granica sa Makedonijom).
Ovo su neke od bitnih infrormacija koje morate da znate, naime obilaznica ima:
Šest traka
- 47,4 km dužina
- 3,75 m širina svake od četiri saobraćajne trake
- 3 m širina obe zaustavne trake
- 4 m razdelna traka
Četiri tunela
- 772 m Straževica
- 699 m Železnik
- 665 m Lipak
- 360 m Beli potok
Pet mostova
- 1.965 m Most preko Save
- 597 m Topčiderska dolina
- 571 m Kijevski potok
- 408 m Sveta Petka
- 406 m Železnička reka
Predviđena je gradnja kombinovanog drumsko-železničkog mosta preko Dunava, između desne obale naselja Vinča i leve obale naselja Starčevo, i nastavak železničke pruge Beli Potok-Pančevo u dužini od 29 kilometara. Na tom potezu planirana je gradnja dva tunela, Bubanj potok i Leštane, kao i veliki drumsko-železnički most kod Vinče.
Projekat izgradnje saobraćajnog prstena oko Beograda, koji je izradio Institut za puteve, predviđao je da se povežu Batajnica, koja se nalazi na novosadskom auto-putu, Dobanovci na zagrebačkom auto-putu, Ostružnica na obrenovačkom i Bubanj Potok na niškom auto-putu. Već tada je plan bio da obilaznica nastavi preko Leštana do Pančeva.