КАДА САН ПОСТАНЕ ЈАВА: Данас се отвара ОБИЛАЗНИЦА ОКО Београда, а ово су БИТНИ ПОДАЦИ које треба да ЗНАТЕ (ФОТО+ВИДЕО)
Последња деоница обилазнице око Београда, од Стражевице до Бубањ Потока у дужини од 9,74 километара, биће пуштена данас у саобраћај.
Обилазница је пројектована и одобрена давне 1972, у време Јосипа Броза Тита, а градња је почела 1991, у време Слободана Милошевића. "Предвиђен је рок од пет година да се обилазница заврши", обећао је тада Милошевић. Није се, међутим, тих ратних деведесетих далеко одмакло. Али и после 2000. настављено је у спором ритму. Наиме, до септембра 2008. градило се, у просеку, тек километар годишње. Таквим темпом, обилазницом од Батајнице до Бубањ потока било би могуће доћи тек 2031.
ОВО МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ: Како изабрати НАЈБОЉИ пакет за ПОМОЋ НА ПУТУ
ДА ВАМ НЕ ПРЕСЕДНЕ ОДМОР: За овакав прекршај у Црној Гори казне су АСТРОНОМСКЕ, чак и ЗАТВОРСКЕ
ОВО МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ: Пет ОДЛИЧНИХ савета како да ЗАШТИТИТЕ ваш аутомобил док сте на МОРУ
После више од 30 година градње, од Батајнице до нишког ауто-пута код Бубањ Потока, моћи ће да се стигне ауто-путем у пуном профилу, то јест са укупно шест саобраћајних трака, у дужини од 47 километара. Завршетком обилазнице око Београда преусмерава се саобраћај са преоптерећене основне мреже градских саобраћајница на обилазницу, што доприноси скраћењу времена путовања за транзитне токове, смањењу броја саобраћајних незгода, трошкова експлоатације возила, штетних гасова и буке од возила на ужем градском подручју, кажу у Путевима Србије.
Обилазница око Београда повезује крак Коридора 10б, Е-75 (граница са Мађарском, Хоргош - Нови Сад - Београд) са Коридором 10, Е-70 (граница са Хрватском, Батровци - Београд), државни пут ИБ реда број 26 и Рутом 4, Е-763 "Милошем Великим" (Београд - Пожега - граница са Црном Гором Бољаре) и поново делом Коридора 10, Е-75 (Београд - Ниш - Прешево - граница са Македонијом).
Ово су неке од битних инфрормација које морате да знате, наиме обилазница има:
Шест трака
- 47,4 км дужина
- 3,75 м ширина сваке од четири саобраћајне траке
- 3 м ширина обе зауставне траке
- 4 м разделна трака
Четири тунела
- 772 м Стражевица
- 699 м Железник
- 665 м Липак
- 360 м Бели поток
Пет мостова
- 1.965 м Мост преко Саве
- 597 м Топчидерска долина
- 571 м Кијевски поток
- 408 м Света Петка
- 406 м Железничка река
Предвиђена је градња комбинованог друмско-железничког моста преко Дунава, између десне обале насеља Винча и леве обале насеља Старчево, и наставак железничке пруге Бели Поток-Панчево у дужини од 29 километара. На том потезу планирана је градња два тунела, Бубањ поток и Лештане, као и велики друмско-железнички мост код Винче.
Пројекат изградње саобраћајног прстена око Београда, који је израдио Институт за путеве, предвиђао је да се повежу Батајница, која се налази на новосадском ауто-путу, Добановци на загребачком ауто-путу, Остружница на обреновачком и Бубањ Поток на нишком ауто-путу. Већ тада је план био да обилазница настави преко Лештана до Панчева.