Koji su polovnjaci najbolji, a koji najgori u kategoriji do 12 godina starosti?
Statistika nemačkog auto kluba ADAC zasnovana je na broju kvarova na 100.000 automobila, za svaki model
Kao i svake godine, nemački automobilski klub ADAC objavljuje liste automobila kojima su njihovi majstori najčešće odnosno najređe pomagali na putevima.
Nakon svake obavljene intervencije, mehaničari ADAC-a u bazu podataka beleže detalje svojih intervencija - a bilo ih je 3,4 miliona. Nakon toga se broj kvarova na svakom modelu upoređuje sa brojem automobila te marke i modela koji su registrovani u Nemačkoj. Tako se dobija koeficijent čiji glavni pokazatelj je broj kvarova na 100.000 automobila. Što je koeficijent niži, to je bolje. Ovi rezultati pokazuju prva tri nabolja i najgora tri - automobila proizvedena 2012 godine.
Modeli segmenta A
Toyota Aygo - Faktor intervencije: 4,4. Najčešči uzrok intervencije: kvačilo.
Hyundai i10 - Faktor intervencije: 6,2. Najčešči uzrok intervencije: akumulator.
Renault Twingo - Faktor intervencije: 16,8. Najčešči uzrok intervencije: kočnice, imobilizator.
Seat Mii - Faktor intervencije: 21,6. Najčešči uzrok intervencije: kočnice.
Fiat 500 - Faktor intervencije: 23,9. Najčešči uzrok intervencije: sistem hlađenja, bobina.
Fiat Panda - Faktor intervencije 28,5. Najčešči uzrok intervencije: akumulator.
Modeli segmenta B
Fiat Punto - Faktor intervencije 8,8. Najčešči uzrok intervencije: električna instalacija, auspuh, kvačilo.
Audi A1 - Faktor intervencije 9,1. Najčešči uzrok intervencije: kablovi za paljenje, mlaznice.
Mini - Faktor intervencije 9,7. Najčešči uzrok intervencije: kvačilo.
Renault Clio - Faktor intervencije 23,5. Najčešči uzrok intervencije: akumulator, pokretač, elektronska blokada motora.
Peugeot 208 - Faktor intervencije 26,5. Najčešči uzrok intervencije: bobina, akumulator.
Peugeot 207 - Faktor intervencije 29,2. Najčešči uzrok intervencije: servo upravljač, električni kabriolet krov, kaiš.
Kompaktni modeli
BMW X1 - Faktor intervencije od 7,2.
Audi Q3 - Faktor intervencije 10,8.
Hyundai i30 - Faktor intervencije 11,2. Najčešči uzrok intervencije: akumulator.
BMW Serije 1 - Faktor intervencije 31,4. Najčešči uzrok intervencije: bobina, pogonski lanac.
Peugeot 308 - Faktor intervencije 34,9. Najčešči uzrok intervencije: mlaznice, bobina, akumulator.
Kia je imala 44,9 intervencijskog faktora. Najčešči uzrok intervencije: pokretač, pogonski lanac, akumulator, kvačilo, svećice, senzor radilice.
Automobili srednje klase
BMW X3 - Faktor intervencije 5,3. Najčešči uzrok intervencije: starter, turbopunjač.
Audi A4 - Faktor intervencije 8,4.
Audi A5 - Faktor intervencije 9,8. Najčešči uzrok intervencije: pogonski lanac, auspuh.
Ford Mondeo - Faktor intervencije 23,1.Najčešči uzrok intervencije: akumulator, pumpa za gorivo.
Opel Insignia - Faktor intervencije 28,1. Najčešči uzrok intervencije: akumulator, hladnjak.
Volkswagen Sharan - Faktor intervencije 32,8. Najčešči uzrok intervencije: akumulator, EGR.
Poredak ADAC-a može da bude iznenađujući. Ako npr. tražite devetogodišnji automobil za putovanje na posao, u tom slučaju, prema izveštaju ADAC-a podcenjeni Fiat Punto, može da bude dobar izbor u B segmentu. S druge strane, lista pokazuje da modeli koje cenimo, kao što su Opel Insignia ili Kia cee'd, sa godinama mogu da stvaraju više problema nego što bismo želeli. Međutim, treba imati na umu da je lista nemačkog automobilskog kluba samo delić stvarnosti u pogledu stope kvarova automobila. A ako kvar automobila nije doveo do njegove imobilizacije, nije bio uključen u ADAC podatke, prenose Automobili.ba.
Zbog ograničenja izazvanih pandemijom koronavirusa, veliki procenat ADAC-ovih intervencija u 2020. godini je bio u vezi sa kvarom akumulatora - čak 46 odsto slučajeva. Preostali razlozi za pomoć na putu bili su: kućišta motora (ubrizgavanje, paljenje, senzori) - 15,9 odsto, "ostali" slučajevi (karoserija, upravljač, kočnice, vešanje, pogonski sistem) - 14,2 odsto, alternator, starter, rasveta ili električne instalacije - 10 odsto, gume - 7,1 odsto, sistem za gorivo - 3,2 odsto, hlađenje motora, grejanje ili klimatizacija - 2,1 odsto i izduvni sistem (najčešće filter čestica kod dizelaša) u 1,2 odsto slučajeva.