Који су половњаци најбољи, а који најгори у категорији до 12 година старости?
Статистика немачког ауто клуба АДАЦ заснована је на броју кварова на 100.000 аутомобила, за сваки модел
Као и сваке године, немачки аутомобилски клуб АДАЦ објављује листе аутомобила којима су њихови мајстори најчешће односно најређе помагали на путевима.
Након сваке обављене интервенције, механичари АДАЦ-а у базу података бележе детаље својих интервенција - а било их је 3,4 милиона. Након тога се број кварова на сваком моделу упоређује са бројем аутомобила те марке и модела који су регистровани у Немачкој. Тако се добија коефицијент чији главни показатељ је број кварова на 100.000 аутомобила. Што је коефицијент нижи, то је боље. Ови резултати показују прва три набоља и најгора три - аутомобила произведена 2012 године.
Модели сегмента А
Toyota Aygo - Фактор интервенције: 4,4. Најчешчи узрок интервенције: квачило.
Hyundai и10 - Фактор интервенције: 6,2. Најчешчи узрок интервенције: акумулатор.
Renault Twingo - Фактор интервенције: 16,8. Најчешчи узрок интервенције: кочнице, имобилизатор.
Сеат Мии - Фактор интервенције: 21,6. Најчешчи узрок интервенције: кочнице.
Фиат 500 - Фактор интервенције: 23,9. Најчешчи узрок интервенције: систем хлађења, бобина.
Фиат Панда - Фактор интервенције 28,5. Најчешчи узрок интервенције: акумулатор.
Модели сегмента Б
Фиат Пунто - Фактор интервенције 8,8. Најчешчи узрок интервенције: електрична инсталација, ауспух, квачило.
Ауди А1 - Фактор интервенције 9,1. Најчешчи узрок интервенције: каблови за паљење, млазнице.
Мини - Фактор интервенције 9,7. Најчешчи узрок интервенције: квачило.
Renault Clio - Фактор интервенције 23,5. Најчешчи узрок интервенције: акумулатор, покретач, електронска блокада мотора.
Peugeot 208 - Фактор интервенције 26,5. Најчешчи узрок интервенције: бобина, акумулатор.
Peugeot 207 - Фактор интервенције 29,2. Најчешчи узрок интервенције: серво управљач, електрични кабриолет кров, каиш.
Компактни модели
BMW X1 - Фактор интервенције од 7,2.
Ауди Q3 - Фактор интервенције 10,8.
Hyundai и30 - Фактор интервенције 11,2. Најчешчи узрок интервенције: акумулатор.
BMW Серије 1 - Фактор интервенције 31,4. Најчешчи узрок интервенције: бобина, погонски ланац.
Peugeot 308 - Фактор интервенције 34,9. Најчешчи узрок интервенције: млазнице, бобина, акумулатор.
Киа је имала 44,9 интервенцијског фактора. Најчешчи узрок интервенције: покретач, погонски ланац, акумулатор, квачило, свећице, сензор радилице.
Аутомобили средње класе
BMW X3 - Фактор интервенције 5,3. Најчешчи узрок интервенције: стартер, турбопуњач.
Ауди А4 - Фактор интервенције 8,4.
Ауди А5 - Фактор интервенције 9,8. Најчешчи узрок интервенције: погонски ланац, ауспух.
Форд Мондео - Фактор интервенције 23,1.Најчешчи узрок интервенције: акумулатор, пумпа за гориво.
Опел Инсигниа - Фактор интервенције 28,1. Најчешчи узрок интервенције: акумулатор, хладњак.
Volkswagen Схаран - Фактор интервенције 32,8. Најчешчи узрок интервенције: акумулатор, ЕГР.
Поредак АДАЦ-а може да буде изненађујући. Ако нпр. тражите деветогодишњи аутомобил за путовање на посао, у том случају, према извештају АДАЦ-а подцењени Фиат Пунто, може да буде добар избор у Б сегменту. С друге стране, листа показује да модели које ценимо, као што су Опел Инсигниа или Киа цее'д, са годинама могу да стварају више проблема него што бисмо желели. Међутим, треба имати на уму да је листа немачког аутомобилског клуба само делић стварности у погледу стопе кварова аутомобила. А ако квар аутомобила није довео до његове имобилизације, није био укључен у АДАЦ податке, преносе Automobili.ba.
Због ограничења изазваних пандемијом коронавируса, велики проценат АДАЦ-ових интервенција у 2020. години је био у вези са кваром акумулатора - чак 46 одсто случајева. Преостали разлози за помоћ на путу били су: кућишта мотора (убризгавање, паљење, сензори) - 15,9 одсто, "остали" случајеви (каросерија, управљач, кочнице, вешање, погонски систем) - 14,2 одсто, алтернатор, стартер, расвета или електричне инсталације - 10 одсто, гуме - 7,1 одсто, систем за гориво - 3,2 одсто, хлађење мотора, грејање или климатизација - 2,1 одсто и издувни систем (најчешће филтер честица код дизелаша) у 1,2 одсто случајева.