MIT ILI ISTINA: Da li DEKARBONIZACIJA pospešuje snagu i ekonomičnost motora?
Da li je Dekarbonizacija nešto što će vam zaista poboljšati rad, snagu i ekonomičnost motora na vašem automobilu, ili je samo još jedna prevara u nizu?
Pre svega jako bitno da znate šta je Dekarbonizacija motora i kako se radi- Svi motori sa unutrašnjim sagorevanjem, bilo da su benzinski ili dizelski, imaju problem da u sebi stvaraju naslage ugljenika koji nastaje emisijom ugljen dioksida. Naslage ugljenika dovode do toga da se unutrašnji delovi motora zapušuju, pa najčešće dolazi do slabog rada dizni, EGR ventila, pa čak i samih klipova motora koji ne mogu lepo da se kreću zbog naslaga ugljenika.
Dekarbonizaicja je proces koji služi da iz vašeg motora uklonite ovakve naslage, a vrši se tako što se u vaš automobil upumpava posebna smeša vodonika, koji za sebe vezuje ugljenik koji se nalazi u motoru i koji se zatim putem prljavog gasa izbacuje kroz izduvnu granu vozila. Dekarbonizacija se koristi kao način za čišćenje motora i veliki broj servisa u našoj zemlji pruža ovakve usluge.
Pokušao da upali stari Passat, koji je 8 godina stajao na livadi: Pogledajte kako se to završilo (VIDEO)
KVAR LEŽAJA TOČKA JE VRLO OPASAN PO SVE U SAOBRAĆAJU: Kako da ga ustanovite i kako se menja? (VIDEO)
Koliko dugo auto može da radi "u leru" sa punim rezervoarom?
Baš kao što postoji mnoštvo dijeta i kozmetičkih operacija koje tvrde da će vam poboljšati zdravlje, tako postoje i brojne procedure koje isto to tvrde za vaš auto. Vrlo često se desi da primetite pad ekonomičnosti ili snage motora, a to je trenutak kada mnogi pomisle na dekarbonizaciju.
Postoje dve tehnike dekarbonizacije - mehanička i hemijska
U pitanju je hemijski ili mehanički proces prilikom kom se ugljen uklanja sa klipova i glave cilindra kako bi motor bolje radio.
Mehanička- U ovoj tehnici se motor otvara i naslage ugljena se fizički uklanjaju. Kada ovo radi profesionalac, rezultati su savršeni, ali u rukama amatera, posledice mogu da budu kobne.
Hemijska- Ovaj proces koristi alkohole koji se dodaju konvencionalnom gorivu. Oni potom razlažu naslage ugljena u različitim delovima motora.
Prednosti dekarbonizacije- Kompletno čisćenje i dekarbonizovanje unutrašnjih komponetni motora iznutra, povećanje preformansi snage i rada motora i njegovu ekonomičnost
Da li se ispalti tretirati naše motore na ovaj način i da li dekarbonizacija zaista čisti naše motore?
Međunarodna istraživanja su rekla DA. Utvrđeno je da posle samo jednog tretmana motor korisnika postaje čistiji za 60 posto, a da posle drugog tretmana motor potpuno postaje čist od ugljenika. Ovakvo čišćenje dovodi do mnogo boljeg rada motora, čime se produžuje vek vozila ali i obezbeđuju bolje performanse.
Međutim neka naša istraživanja su rekla potpuno suprotno. Pa tako imamo primer jedne firme u Hrvatskoj koja je masovno reklamirala dekarbonizaciju završila na sudu, koja će morati da plati veliku odštetu svim klijentima kojima su na ovaj način oštetili motore i turbine. Ovo takozvano “čišćenje” naslaga gareži sa HHO gasom zvanim praskavac je kako tvrde stručnjaci jedna velika prevara.
Ove stvari bi trebalo da imate na umu, pre same dekarbonizacije:
Dekarbonizacija modernog benzinskog ili dizel motora nije pod garancijom jer značajno ne povećava zdravlje motora.
Kao što je to slučaj sa promenom ulja, postoje intervali za dekarbonizaciju. Ne možete samo jednog dana da odredite da vam je potrebna dekarbonizacija.
Prvi tretman za kola bi trebalo uraditi nakon 30.000 pređenih kilometara. Ako je vaš auto prešao više, onda bi trebalo izbegavati dekarbonizaciju.
Ne očekujte da će se performanse vratiti na staro jer stvari mogu da se ponovo pogoršaju jer je stvaranje ovih naslaga neizbežno. Dekarbonizacija nije jeftina i dolazi sa rizikom od oštećenja motora.
Većina proizvođača ne preporučuje dekarbonizaciju jer su moderni motori dizajnirani da traju sa ovim problemom na umu.
Cene tretmana dekarbonizacije kreću se do 40 - 120 evra
Simptomi koji pokazuju da je vaš motor verovatno zaprljan i zapušen ugljeničnim naslagama su slabiji i nepravilan rad motora, gubitak snage, crni dim iz auspuha, veća potrošnja, a ponekad se čak mogu osetiti i neprijatni mirisi u samoj vozačkoj kabini.