МИТ ИЛИ ИСТИНА: Да ли ДЕКАРБОНИЗАЦИЈА поспешује снагу и економичност мотора?
Да ли је Декарбонизација нешто што ће вам заиста побољшати рад, снагу и економичност мотора на вашем аутомобилу, или је само још једна превара у низу?
Пре свега јако битно да знате шта је Декарбонизација мотора и како се ради- Сви мотори са унутрашњим сагоревањем, било да су бензински или дизелски, имају проблем да у себи стварају наслаге угљеника који настаје емисијом угљен диоксида. Наслаге угљеника доводе до тога да се унутрашњи делови мотора запушују, па најчешће долази до слабог рада дизни, ЕГР вентила, па чак и самих клипова мотора који не могу лепо да се крећу због наслага угљеника.
Декарбонизаицја је процес који служи да из вашег мотора уклоните овакве наслаге, а врши се тако што се у ваш аутомобил упумпава посебна смеша водоника, који за себе везује угљеник који се налази у мотору и који се затим путем прљавог гаса избацује кроз издувну грану возила. Декарбонизација се користи као начин за чишћење мотора и велики број сервиса у нашој земљи пружа овакве услуге.
Покушао да упали стари Passat, који је 8 година стајао на ливади: Погледајте како се то завршило (ВИДЕО)
КВАР ЛЕЖАЈА ТОЧКА ЈЕ ВРЛО ОПАСАН ПО СВЕ У САОБРАЋАЈУ: Како да га установите и како се мења? (ВИДЕО)
Колико дуго ауто може да ради "у леру" са пуним резервоаром?
Баш као што постоји мноштво дијета и козметичких операција које тврде да ће вам побољшати здравље, тако постоје и бројне процедуре које исто то тврде за ваш ауто. Врло често се деси да приметите пад економичности или снаге мотора, а то је тренутак када многи помисле на декарбонизацију.
Постоје две технике декарбонизације - механичка и хемијска
У питању је хемијски или механички процес приликом ком се угљен уклања са клипова и главе цилиндра како би мотор боље радио.
Механичка- У овој техници се мотор отвара и наслаге угљена се физички уклањају. Када ово ради професионалац, резултати су савршени, али у рукама аматера, последице могу да буду кобне.
Хемијска- Овај процес користи алкохоле који се додају конвенционалном гориву. Они потом разлажу наслаге угљена у различитим деловима мотора.
Предности декарбонизације- Комплетно чисћење и декарбонизовање унутрашњих компонетни мотора изнутра, повећање преформанси снаге и рада мотора и његову економичност
Да ли се испалти третирати наше моторе на овај начин и да ли декарбонизација заиста чисти наше моторе?
Међународна истраживања су рекла ДА. Утврђено је да после само једног третмана мотор корисника постаје чистији за 60 посто, а да после другог третмана мотор потпуно постаје чист од угљеника. Овакво чишћење доводи до много бољег рада мотора, чиме се продужује век возила али и обезбеђују боље перформансе.
Међутим нека наша истраживања су рекла потпуно супротно. Па тако имамо пример једне фирме у Хрватској која је масовно рекламирала декарбонизацију завршила на суду, која ће морати да плати велику одштету свим клијентима којима су на овај начин оштетили моторе и турбине. Ово такозвано “чишћење” наслага гарежи са HHO гасом званим праскавац је како тврде стручњаци једна велика превара.
Ове ствари би требало да имате на уму, пре саме декарбонизације:
Декарбонизација модерног бензинског или дизел мотора није под гаранцијом јер значајно не повећава здравље мотора.
Као што је то случај са променом уља, постоје интервали за декарбонизацију. Не можете само једног дана да одредите да вам је потребна декарбонизација.
Први третман за кола би требало урадити након 30.000 пређених километара. Ако је ваш ауто прешао више, онда би требало избегавати декарбонизацију.
Не очекујте да ће се перформансе вратити на старо јер ствари могу да се поново погоршају јер је стварање ових наслага неизбежно. Декарбонизација није јефтина и долази са ризиком од оштећења мотора.
Већина произвођача не препоручује декарбонизацију јер су модерни мотори дизајнирани да трају са овим проблемом на уму.
Цене третмана декарбонизације крећу се до 40 - 120 евра
Симптоми који показују да је ваш мотор вероватно запрљан и запушен угљеничним наслагама су слабији и неправилан рад мотора, губитак снаге, црни дим из ауспуха, већа потрошња, а понекад се чак могу осетити и непријатни мириси у самој возачкој кабини.