NEVEROVATNO: Evo ko će biti odgovoran za nesreće samovozećih automobila - PROIZVOĐAČI ILI VLASNICI VOZILA
Kompanije koje stoje iza samovozećih automobila mogle bi da se suoče s krivičnim delima u Britaniji ako njihova vozila ne zadovolje sigurnosne standarde u najozbiljnijim slučajevima.
Proizvođači automobila, a ne vlasnici samovozećih automobila, biće zakonski odgovorni za sve nesreće u Velikoj Britaniji prema planu za razvoj autonomnih vozila koji će britanska vlada uskoro implementirati.
OPREZNO: Hrvatski carinik naplatio 300 EVRA kaznu vozaču zbog NOVIH GUMA na automobilu
PREVENCIJA JE NAJVAŽNIJA: Ovo morate redovno da proveravate na vašem automobilu (VIDEO)
LASERI NA KINESKIM AUTOPUTEVIMA: Inovativno rešenje ili opasnost za vozače? (VIDEO)
Kralj Čarls je rekao da će vlada predstaviti nacrt zakona o autonomnim vozilima dok je iznosio vladin zakonodavni program za parlamentarnu sednicu. Prvi čovek Velike Britanije kaže da će zakon stvoriti ovlašćenja za kažnjavanje kompanija i dati ljudima imunitet od krivičnog gonjenja ako su u samovozećem vozilu za vreme saobraćajne nesreće. Kompanije koje stoje iza samovozećih automobila mogle bi da se suoče s krivičnim delima u Britaniji ako njihova vozila ne zadovolje sigurnosne standarde u najozbiljnijim slučajevima.
Ovim zakonom će takođe zabraniti obmanjujući marketing, što znači da se samo vozila koja zadovoljavaju sigurnosni prag mogu "reklamirati" kao samovozeća vozila. Nije jasno da li će to imati ikakvih posledica za proizvođače poput Tesle, koji u Velikoj Britaniji naplaćuje "potpunu sposobnost samovožnje" kao dodatnu opciju u vrednosti od 6.800 funti koji, prema vlastitom priznanju, "vozilo ne čini autonomnim".
Pojedinci koji rade za osiguravajuće kuće već trljaju dlanove, jer će od svega britanska ekonomija imati višestruke koristi, te pozitivno uticati na bezbednost na putevima i stvoriti nova radna mesta. Čelnici Vlade su izričito na strani korisnika i bezbednosti u saobraćaju, a ne na strani proizvođača automobila.
Stručnjaci iz industrije za samovozeće automobile rekli su da su nacionalni regulatorni okviri i uspostavljanje zakonske odgovornosti ključni za dobijanje javnog prihvatanja autonomnih vozila i za osiguravajuće kuće. Ovim zakonom će se uspostaviti procesi za istraživanje incidenata i poboljšati sigurnosni okvir, a takođe će se postaviti prag za ono što se klasifikuje kao samovozeći automobil.
Britanci žele da izbegnu scenario koji se prošlog meseca desio u SAD-a. Tamo je Kalifornijsko ministarstvo za motorna vozila naredilo General Motorsu i njihovoj filijali Crusie da ukloni sa državnih puteva njihov samovozeći automobil. Naime, Cruiseov automobil je učestvovao u saobraćajnoj nesreći, a pomenuto ministarstvo je okarakterisalo taj incident rekavši da je kompanija Crusie "pogrešno predstavila" bezbednost tehnologije.