НЕВЕРОВАТНО: Ево ко ће бити одговоран за несреће самовозећих аутомобила - ПРОИЗВОЂАЧИ ИЛИ ВЛАСНИЦИ ВОЗИЛА
Компаније које стоје иза самовозећих аутомобила могле би да се суоче с кривичним делима у Британији ако њихова возила не задовоље сигурносне стандарде у најозбиљнијим случајевима.
Произвођачи аутомобила, а не власници самовозећих аутомобила, биће законски одговорни за све несреће у Великој Британији према плану за развој аутономних возила који ће британска влада ускоро имплементирати.
ОПРЕЗНО: Хрватски цариник наплатио 300 ЕВРА казну возачу због НОВИХ ГУМА на аутомобилу
ПРЕВЕНЦИЈА ЈЕ НАЈВАЖНИЈА: Ово морате редовно да проверавате на вашем аутомобилу (ВИДЕО)
ЛАСЕРИ НА КИНЕСКИМ АУТОПУТЕВИМА: Иновативно решење или опасност за возаче? (ВИДЕО)
Краљ Чарлс је рекао да ће влада представити нацрт закона о аутономним возилима док је износио владин законодавни програм за парламентарну седницу. Први човек Велике Британије каже да ће закон створити овлашћења за кажњавање компанија и дати људима имунитет од кривичног гоњења ако су у самовозећем возилу за време саобраћајне несреће. Компаније које стоје иза самовозећих аутомобила могле би да се суоче с кривичним делима у Британији ако њихова возила не задовоље сигурносне стандарде у најозбиљнијим случајевима.
Овим законом ће такође забранити обмањујући маркетинг, што значи да се само возила која задовољавају сигурносни праг могу "рекламирати" као самовозећа возила. Није јасно да ли ће то имати икаквих последица за произвођаче попут Тесле, који у Великој Британији наплаћује "потпуну способност самовожње" као додатну опцију у вредности од 6.800 фунти који, према властитом признању, "возило не чини аутономним".
Појединци који раде за осигуравајуће куће већ трљају дланове, јер ће од свега британска економија имати вишеструке користи, те позитивно утицати на безбедност на путевима и створити нова радна места. Челници Владе су изричито на страни корисника и безбедности у саобраћају, а не на страни произвођача аутомобила.
Стручњаци из индустрије за самовозеће аутомобиле рекли су да су национални регулаторни оквири и успостављање законске одговорности кључни за добијање јавног прихватања аутономних возила и за осигуравајуће куће. Овим законом ће се успоставити процеси за истраживање инцидената и побољшати сигурносни оквир, а такође ће се поставити праг за оно што се класификује као самовозећи аутомобил.
Британци желе да избегну сценарио који се прошлог месеца десио у САД-а. Тамо је Калифорнијско министарство за моторна возила наредило Генерал Моторсу и њиховој филијали Црусие да уклони са државних путева њихов самовозећи аутомобил. Наиме, Цруисеов аутомобил је учествовао у саобраћајној несрећи, а поменуто министарство је окарактерисало тај инцидент рекавши да је компанија Црусие "погрешно представила" безбедност технологије.