NOVI ZAKON: Od sledeće godine, SVAKI automobil će MORATI da ima ovo
Novi monitor obavezan od 2024. godine.
Od 7. jula 2024. novi monitor biće obavezan za nova vozila registrovana u EU, kako kaže EU regulacija. Rezultati bi trebali da pomognu u istraživanju nesreća i da dovedu do boljih sigurnosnih pomoćnika u automobilima.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/06/13/screenshot_2.jpg?itok=B21Xxlz_)
NESLAVNO PALA VOZAČKI ISPIT: 63-godišnjakinja na poligonu napravila haos i završila u bolnici (FOTO+ VIDEO)
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/10/18/merac.jpg?itok=NppWAcx8)
OVO SIGURNO NISTE ZNALI: Iako SPREČAVA prekoračenje ograničenja brzine, može da POVEĆA RIZIK od saobraćajne nezgode
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/386616/policajac.jpg?itok=2i3ivVWP)
NE ISPLATI SE IMATI VELIKA PRIMANJA: Kazne se ovde NAPLAĆUJU na osnovu visine zarade
Radi se o crnoj kutiji koja prikuplja i obrađuje niz podataka, kao što su: brzina vozila, broj obrtaja motora, ugao upravljanja, ponašanje pri kočenju, položaj vozila, nagib vozila, rad sigurnosnih sistema.
U slučaju nesreće, monitor je namenjen prikupljanju anonimnih podataka o vožnji iz vozila, objašnjava Savezno ministarstvo saobraćaja Nemačke. Rezultati iz ovoga trebali bi pomoći u istraživanju nesreća i dovesti do boljih sigurnosnih pomagala u automobilima. Nakon nesreće, sami podaci zasad ostaju u automobilu i mogu se očitati posebnim uređajima.
Prema pisanju ADAC-a, suverenitet nad ovim podacima leži na vozaču. No, postoji jedno ograničenje: "Da bi se utvrdilo kako je došlo do nezgode u vezi s građanskim ili kaznenim postupkom, sud ili državno tužilaštvo može angažovati veštaka za očitavanje podataka iz EDR-a". Međutim, sistem nije namenjen da zameni klasično stručno mišljenje. Nesreća često uključuje više od jednog učesnika u saobraćaju i njihovi se podaci naravno ne skladište u EDR drugog automobila.
Tehnologija nadzora možda je već instalirana u nekim vozilima. Prema regulativi, proizvođači su morali razmotriti tehnologiju za "snimanje podataka vezanih uz događaj" u potpuno novim modelima od sredine 2022. godine.
Prema EU, "snimanje podataka povezanih s događajima" znači sistem koji služi isključivo za beleženje i skladištenje kritičnih parametara i informacija povezanih s nesrećom neposredno pre, tokom i neposredno nakon udara. To znači da se podaci mere kontinuirano, ali se trajno skladište samo ako senzori automobila registruju odgovarajući "događaj" (tj. nezgodu). Vozači se stoga ne trebaju bojati da će njihove rute i navike biti špijunirane.