НОВИ ЗАКОН: Од следеће године, СВАКИ аутомобил ће МОРАТИ да има ово
Нови монитор обавезан од 2024. године.
Од 7. јула 2024. нови монитор биће обавезан за нова возила регистрована у ЕУ, како каже ЕУ регулација. Резултати би требали да помогну у истраживању несрећа и да доведу до бољих сигурносних помоћника у аутомобилима.
НЕСЛАВНО ПАЛА ВОЗАЧКИ ИСПИТ: 63-годишњакиња на полигону направила хаос и завршила у болници (ФОТО ВИДЕО)
ОВО СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Иако СПРЕЧАВА прекорачење ограничења брзине, може да ПОВЕЋА РИЗИК од саобраћајне незгоде
НЕ ИСПЛАТИ СЕ ИМАТИ ВЕЛИКА ПРИМАЊА: Казне се овде НАПЛАЋУЈУ на основу висине зараде
Ради се о црној кутији која прикупља и обрађује низ података, као што су: брзина возила, број обртаја мотора, угао управљања, понашање при кочењу, положај возила, нагиб возила, рад сигурносних система.
У случају несреће, монитор је намењен прикупљању анонимних података о вожњи из возила, објашњава Савезно министарство саобраћаја Немачке. Резултати из овога требали би помоћи у истраживању несрећа и довести до бољих сигурносних помагала у аутомобилима. Након несреће, сами подаци засад остају у аутомобилу и могу се очитати посебним уређајима.
Према писању АДАЦ-а, суверенитет над овим подацима лежи на возачу. Но, постоји једно ограничење: "Да би се утврдило како је дошло до незгоде у вези с грађанским или казненим поступком, суд или државно тужилаштво може ангажовати вештака за очитавање података из ЕДР-а". Међутим, систем није намењен да замени класично стручно мишљење. Несрећа често укључује више од једног учесника у саобраћају и њихови се подаци наравно не складиште у ЕДР другог аутомобила.
Технологија надзора можда је већ инсталирана у неким возилима. Према регулативи, произвођачи су морали размотрити технологију за "снимање података везаних уз догађај" у потпуно новим моделима од средине 2022. године.
Према ЕУ, "снимање података повезаних с догађајима" значи систем који служи искључиво за бележење и складиштење критичних параметара и информација повезаних с несрећом непосредно пре, током и непосредно након удара. То значи да се подаци мере континуирано, али се трајно складиште само ако сензори аутомобила региструју одговарајући "догађај" (тј. незгоду). Возачи се стога не требају бојати да ће њихове руте и навике бити шпијуниране.