ALARMANTNO: Jedva polovina vozača poštuje ograničenje u naseljima
Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije ponovo je danas apelovala na sve vozače da poštuju ograničenje brzine zbog svoje i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju.
Agencija u podsetniku pod motom "Uspori, život te čeka" ističe da su pogrešna procena i nepoštovanje ograničenja čest razlog nastanka opasnih situacija u saobraćaju.
RADIO JE OD SEDAM UJUTRU DO DESET UVEČE, a noću je RADILO OVO SVETLO - Evo gde je nalazio PRVI SEMAFOR U SRBIJI
SIGURNA VOŽNJA: Ako vam se upali OVA LAMPICA sa pratećim zvukom, potrebno je da uradite SAMO JEDNO (FOTO)
PRODAJU SE SLUŽBENI AUTOMOBILI ZA SAMO 600 EVRA? U ponudi su i veoma ozbiljne marke, ali u ovome je caka
Kako se navodi, najvažnija poruka koju treba zapamtiti kada pričamo o brzini je da "brzina ubija!", a neprilagođena brzina i brzina veća od ograničene češće se beleže kao uticajni faktor kod saobraćajnih nezgoda sa težim posledicama.
Više od polovine smrtno stradalih u saobraćaju, odnosno 51,3 odsto, u periodu od 2020. do 2022. godine, povezano je sa uticajem neprilagođene brzine i brzine veće od ograničene, kao i skoro trećina povreda, odnosno 29,4 odsto kod lica koja su učestvovala u saobraćajnim nezgodama.
Agencija navodi da su njena istraživanja pokazala i da je 2023. godine 54,9 odsto vozača putničkih vozila poštovalo ograničenje brzine u naselju, što je najbolji rezultat otkada se sprovodi ovo istraživanje, ali ukazuje da je, bez obzira na taj napredak, očigledno da veliki broj vozača i dalje prihvata to rizično ponašanje.
Dodaje se da to nije samo problem u Republici Srbiji, već i u većini drugih država i navodi da, na primer, u Švedskoj polovina vozača priznaje da je makar jednom prekoračila brzinu u naselju, dok je u Austriji to priznalo čak 64,5 odsto vozača.
Uprkos tome, većina metropola, poput Pariza, odlučili su da smanjuju brzinu u centralnim gradskim jezgrima na 30 km/h, navodi Agencija i dodaje da skoro polovina ispitanika u Srbiji, njih 45,7 odsto, podržava ovakvu meru, što je u rangu sa evropskim prosekom.
Verovatnoća da će pešak da preživi obaranje od strane vozila koje se kreće brzinom od 60 km/h je 40 odsto, a smanjenjem brzine za samo 10 km/h, odnosno pri brzini od 50 km/h, verovatnoća preživljavanja je oko 80 odsto, dok je pri brzini od 30 km/h preživljavanje čak 90 odsto, ukazuje Agencija za bezbednost saobraćaja.
Podseća se da za vozače sa probnom vozačkom dozvolom važi ograničenje do 110 km/h na auto-putu, 90 km/h na motoputu, dok je na ostalim putevima do 90 odsto od brzine koja je dozvoljena na tom delu puta.
Agencija za bezbednost saobraćaja napominje da prekršaji u vezi sa prekoračenjem ograničene brzine mogu biti osnov za privremeno oduzimanje vozila.
To su upravljanje vozilom na putu van naselja brzinom koja je za više od 80 km/h veća od dozvoljene, na putu u naselju brzinom koja je za više od 70 km/h veća od dozvoljene, u zoni 30 i zoni škole brzinom koja je za više od 60 km/h veća od dozvoljene, a u zoni usporenog saobraćaja brzinom koja je za više od 50 km/h veća od dozvoljene.