АЛАРМАНТНО: Једва половина возача поштује ограничење у насељима
Агенција за безбедност саобраћаја Републике Србије поново је данас апеловала на све возаче да поштују ограничење брзине због своје и безбедности других учесника у саобраћају.
Агенција у подсетнику под мотом "Успори, живот те чека" истиче да су погрешна процена и непоштовање ограничења чест разлог настанка опасних ситуација у саобраћају.
РАДИО ЈЕ ОД СЕДАМ УЈУТРУ ДО ДЕСЕТ УВЕЧЕ, а ноћу је РАДИЛО ОВО СВЕТЛО - Ево где је налазио ПРВИ СЕМАФОР У СРБИЈИ
СИГУРНА ВОЖЊА: Ако вам се упали ОВА ЛАМПИЦА са пратећим звуком, потребно је да урадите САМО ЈЕДНО (ФОТО)
ПРОДАЈУ СЕ СЛУЖБЕНИ АУТОМОБИЛИ ЗА САМО 600 ЕВРА? У понуди су и веома озбиљне марке, али у овоме је цака
Како се наводи, најважнија порука коју треба запамтити када причамо о брзини је да "брзина убија!", а неприлагођена брзина и брзина већа од ограничене чешће се бележе као утицајни фактор код саобраћајних незгода са тежим последицама.
Више од половине смртно страдалих у саобраћају, односно 51,3 одсто, у периоду од 2020. до 2022. године, повезано је са утицајем неприлагођене брзине и брзине веће од ограничене, као и скоро трећина повреда, односно 29,4 одсто код лица која су учествовала у саобраћајним незгодама.
Агенција наводи да су њена истраживања показала и да је 2023. године 54,9 одсто возача путничких возила поштовало ограничење брзине у насељу, што је најбољи резултат откада се спроводи ово истраживање, али указује да је, без обзира на тај напредак, очигледно да велики број возача и даље прихвата то ризично понашање.
Додаје се да то није само проблем у Републици Србији, већ и у већини других држава и наводи да, на пример, у Шведској половина возача признаје да је макар једном прекорачила брзину у насељу, док је у Аустрији то признало чак 64,5 одсто возача.
Упркос томе, већина метропола, попут Париза, одлучили су да смањују брзину у централним градским језгрима на 30 км/х, наводи Агенција и додаје да скоро половина испитаника у Србији, њих 45,7 одсто, подржава овакву меру, што је у рангу са европским просеком.
Вероватноћа да ће пешак да преживи обарање од стране возила које се креће брзином од 60 км/х је 40 одсто, а смањењем брзине за само 10 км/х, односно при брзини од 50 км/х, вероватноћа преживљавања је око 80 одсто, док је при брзини од 30 км/х преживљавање чак 90 одсто, указује Агенција за безбедност саобраћаја.
Подсећа се да за возаче са пробном возачком дозволом важи ограничење до 110 км/х на ауто-путу, 90 км/х на мотопуту, док је на осталим путевима до 90 одсто од брзине која је дозвољена на том делу пута.
Агенција за безбедност саобраћаја напомиње да прекршаји у вези са прекорачењем ограничене брзине могу бити основ за привремено одузимање возила.
То су управљање возилом на путу ван насеља брзином која је за више од 80 км/х већа од дозвољене, на путу у насељу брзином која је за више од 70 км/х већа од дозвољене, у зони 30 и зони школе брзином која је за више од 60 км/х већа од дозвољене, а у зони успореног саобраћаја брзином која је за више од 50 км/х већа од дозвољене.