OVO SIGURNO NISTE ZNALI: Vrlo JEDNOSTAVAN TRIK koji OTKRIVA ISTROŠENO KVAČILO, i trenutak kada je potrebna ZAMENA (VIDEO)
Znak: pri ubrzanju motor ne "vuče" kako bi trebalo i automobil ne ubrzava kao obično uz moguće vibracije
Kada kvačilo proklizava, simptomi su očigledni: pri ubrzanju motor se okreće više nego što bi trebalo, a automobil ne dobija brzinu sa uobičajenom proporcionalnošću. U isto vreme, ako se nalazite na brdu, vozilo se možda neće ni pomeriti napred. Razlog: kvačilo (spojnica) više nema tako direktan prenos snage između motora i točkova, jer proklizava, a veliki deo snage motora se gubi pri ovom trenju i ne stiže do točkova.
OTKAZALE SU VAM KOČNICE: ZASTRAŠUJUĆE je, ali ne i nemoguće, evo kako da na SIGURAN način zaustavite automobil
OBRADA KOČIONIH DISKOVA: Da ili ne? Kada i kako može da se radi?
SRCE SISTEMA ZA HLAĐENJE: Prepoznajte kad je VREME ZA ZAMENU pumpe za vodu
U ovom slučaju, vreme je za servis, jer je samo pitanje vremena kada se uopšte neće "uhvatiti". Cena zamene kvačila zavisi od nekoliko faktora - njegovog ukupnog kvaliteta i da li se radi o normalnom ili plivajućem zamajcu prilikom zamene kompleta. Uglavnom, popravke nikada nisu jeftine, a u zavisnosti od modela automobila, teško je i za najjednostavnije automobile ispod 500 ili 800 evra.
Kod Golf klase zamena kompleta može da košta od 1.000 ili 1.200 evra, a račun može da naraste na 1.600 ili 1.800 evra za veće modele. Cena može da pređe i 2.000 evra za luksuzne modele prestižnih proizvođača. Osim toga, zamajac sa dve mase umesto jednog može da poskupi za nekoliko stotina evra.
Uopšteno govoreći, dobro korišćeno kvačilo može da izdrži više od 200.000 kilometara, pa čak i 300.000 km, dok neispravno korišćeno može da pokvari na 100.000. Iz tog razloga i zbog visokih troškova zamene, isplati se pravilno koristiti.
Evo kako: dok je kvačilo novo, ne bi trebalo da držite nogu na njemu kada se ne koristi za promene, a morate pronaći pravi balans i koordinaciju da otpustite kvačilo i pritisnete gas bez trzanja. Što su obe pedale kraće istovremeno pritisnute, to bolje. Uglavnom su poznate loše prakse korišćenja koje skraćuju vek trajanja ovih komponenti. Najčešći je početak ubrzanja sa još pritisnutom pedalom u pokretu, što je nepoželjna navika koja izaziva proklizavanje i prevremeno habanje.
Na kraju, period sa osećajem pod levom nogom između još uvek dobrog kvačila i onog koji počinje da kvari je relativno kratak. Stoga, ako sumnjate, možete napraviti jednostavan test da biste se uverili u njegovo stanje, posebno ako niste dugo vozili vozilo. Sa uključenim automobilom i zaustavljenim na ravnoj površini gde nema saobraćaja, pritisnite papučicu kvačila, ubacite je u najvišu moguću brzinu za manuelni menjač (petu ili šestu) i odjednom otpustite pedalu – odmah će sve biti jasno.
Ako zamena još nije potrebna, automobil treba da se zaustavi na mestu. Ako se odmah ne zaustavi, to znači da je ploča kvačila već počela da proklizava i da je pri kraju svog radnog veka. To je prvi znak da je vreme za zamenu. Ovaj trik je takođe prilično koristan kada kupujete polovni automobil sa ručnim menjačem, pa ga koristite.