PRAVA ZVER: Ova tojota to stotke stiže za 5,2 sekunde (FOTO)
Kao metak...
Pored prvobitnog 3.0-litarskog šestocilindraša, kupci u Evropi moći će da izaberu i nešto slabiju opciju sa 4-cilindarskim agregatom.
Godinu dana nakon svetskog debija GR Supre, Toyota najavljuje novi, 2.0-litarski motor sa turbopunjačem. Uz već etabliranu 3.0-litarsku turbo jedinicu sa šest cilindara u liniji, novi motor u ponudi će obezbediti beneficije na polju dinamike i dovesti GR Supru do šireg kruga klijenata, kažu u japanskom proizvođaču.
USKORO: Novi Jaris kreće u osvajanje evropskog tržišta
NEVEROVATNO: Poznati dizajner napravio je auto budućnosti
I TU SE TRKAJU: Evo koji auto najbrže napuni bateriju
Nova verzija raspolaže sa 190 kW (258 KS), a maksimalan obrtni moment je moćnih 400 Nm, čime se omogućava ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h za samo 5,2 sekunde i maksimalna (elektronski ograničena) brzina od 250 km/h.
Emisije CO2 iznose od 135 do 144 g/km (vrednosti u skladu sa NEDC), odnosno 156 do 172 g/km (rezultati sa WLTP mernim standardom).
Dinamičke beneficije
Manje dimenzije i umanjena masa novog motora donose posebne pogodnosti na polju dinamike automobila. Kada se radi o osnovnom modelu, 100 kg je lakši od svog 3.0-litarskog prethodnika.
I, pošto je motor kompaktniji, pozicioniran je bliže sredini vozila, što omogućava idealan odnos mase prednjeg i zadnjeg dela od 50:50. To doprinosi boljoj reakciji i agilnosti vozila.
Kao i verzija 3.0, i nova 2.0-litarska GR Supra postiže isti “zlatni odnos” za optimalan učinak prilikom upravljanja - kvalitet definisan odnosom između dimenzija međuosovinskog rastojanja i rastojanja između točkova automobila.
Za sve GR Supra modele, ovaj odnos je 1.55, unutar idealnog opsega.