Da li će 2027. biti prekretnica u proizvodnji električnih automobila?
Korejska kompanija tvrdi da je pronašla formulu za uvođenje nove generacije baterija u proizvodnju.
Samsung SDI, podružnica korejske kompanije specijalizovane za mobilnost, upravo je najavila važnu prekretnicu u proizvodnji baterija.
STANJE NA PUTEVIMA: Kolone na granicama! Čekanja do OSAM SATI
Zašto se NAJČEŠĆE PADA na tehničkom pregledu: Evo šta sve treba da znate o kočnicama
Mnogi stručnjaci kažu da će sadašnje baterije dostići svoj puni potencijal i da se otvara nekoliko alternativnih puteva. Od natrijumskih baterija, koje postaju sve popularnije među akademicima i naučnicima, do baterija sa čvrstim elektrolitom.
Problem sa "čvrstim" (solid-state) baterijama je njihova masovna proizvodnja. Praviti u velikim količinama je misterija koju su, prema Samsungu SDI, već rešili. Korejci tvrde da su pronašli formulu uspeha.
Kompanija se nada da će početi masovnu proizvodnju od 2027. godine, ali je izbegavala bilo kakve komentare o pripremama ili procesima.
Kompanije poput Toyote su uvek tvrdile da će 2027. biti godina promena. Japanci se nadaju da će do tada prodati svoje prve automobile sa solid-state baterijama, ali su uvek upozoravali da će te prve baterije biti retke i skupe.
Samsungova najava bi mogla da promeni igru, ako je tačna. Ne samo da se u Samsungu nadaju da će započeti masovnu proizvodnju, korejska kompanija takođe tvrdi da će njena baterija imati izuzetnu zapreminsku gustinu, 900 W/l, iako nije dala konkretne podatke bitne za određivanje odnosa između težine baterija i količine akumulirane energije.
Uprkos tome, navedeni brojevi predstavljaju 40% veću zapreminsku gustinu od trenutnih baterija koje proizvodi Samsung SDI.
Prvi koraci za uvođenje čvrstih baterija u proizvodnju su već u toku. Pilot postrojenje, instalirano u istraživačkom centru Suvon, već isporučuje prve prototipove ćelija.
Sledeći koraci će biti odlučujući u određivanju da li Korejci konačno ispune svoje obećanje da će masovno proizvoditi baterije sa čvrstim elektrolitom do 2027. godine. Čini se da trenutno nijedna druga kompanija nije u tako kasnoj fazi razvoja.
Baterije sa čvrstim elektrolitom imaju veću gustinu i nisu zapaljive, ali do sada se nije pokazalo da mogu da traju kroz brojne cikluse punjenja.