Да ли ће 2027. бити прекретница у производњи електричних аутомобила?
Корејска компанија тврди да је пронашла формулу за увођење нове генерације батерија у производњу.
Самсунг СДИ, подружница корејске компаније специјализоване за мобилност, управо је најавила важну прекретницу у производњи батерија.
СТАЊЕ НА ПУТЕВИМА: Колоне на границама! Чекања до ОСАМ САТИ
Зашто се НАЈЧЕШЋЕ ПАДА на техничком прегледу: Ево шта све треба да знате о кочницама
Многи стручњаци кажу да ће садашње батерије достићи свој пуни потенцијал и да се отвара неколико алтернативних путева. Од натријумских батерија, које постају све популарније међу академицима и научницима, до батерија са чврстим електролитом.
Проблем са "чврстим" (солид-стате) батеријама је њихова масовна производња. Правити у великим количинама је мистерија коју су, према Самсунгу СДИ, већ решили. Корејци тврде да су пронашли формулу успеха.
Компанија се нада да ће почети масовну производњу од 2027. године, али је избегавала било какве коментаре о припремама или процесима.
Компаније попут Toyote су увек тврдиле да ће 2027. бити година промена. Јапанци се надају да ће до тада продати своје прве аутомобиле са солид-стате батеријама, али су увек упозоравали да ће те прве батерије бити ретке и скупе.
Самсунгова најава би могла да промени игру, ако је тачна. Не само да се у Самсунгу надају да ће започети масовну производњу, корејска компанија такође тврди да ће њена батерија имати изузетну запреминску густину, 900 W/l, иако није дала конкретне податке битне за одређивање односа између тежине батерија и количине акумулиране енергије.
Упркос томе, наведени бројеви представљају 40% већу запреминску густину од тренутних батерија које производи Самсунг СДИ.
Први кораци за увођење чврстих батерија у производњу су већ у току. Пилот постројење, инсталирано у истраживачком центру Сувон, већ испоручује прве прототипове ћелија.
Следећи кораци ће бити одлучујући у одређивању да ли Корејци коначно испуне своје обећање да ће масовно производити батерије са чврстим електролитом до 2027. године. Чини се да тренутно ниједна друга компанија није у тако касној фази развоја.
Батерије са чврстим електролитом имају већу густину и нису запаљиве, али до сада се није показало да могу да трају кроз бројне циклусе пуњења.