Slavne Alfine limuzine već dugo služe zakonu
Zanimljivo...
Od Alfa Romea 1900 iz 1950. godine do današnjeg modela Giulia, policijske snage su tokom sedam decenija koristile najznačajnije automobile ovog italijanskog brenda.
Najnovija epizoda serijala "Storie Alfa Romeo" smeštena je u posleratnu Italiju. Tokom godina kroz koje je ta zemlja prošla od obnove izazvane ratnim stradanjima, pa do ekonomskog procvata, Alfa Romeo je potvrdio svoj status legende.
Najbrži automobili na stazi i van nje postali su statusni simboli kao i savršena vozila za državnu službu, u bojama italijanske policije i Karabinijera.
Kija i Kanu razvijaju platformu za električna vozila
VELIKA SRAMOTA ZA AUTO GIGANTA Folksvagen na STUBU SRAMA zbog RASISTIČKE REKLAME - uputili izvinjenje
Sve teže do 5 zvezdica za bezbednost! Pooštreni kriterijumi za 2020. godinu - Evo šta se menja
Evolucija brenda je išla ruku pod ruku sa uspehom i prodaja je naglo porasla. Model Giulietta – sa preko 177.000 prodatih primeraka – postala je "mezimica Italije", a njen naslednik, Giulia, sa preko 570.000 prodatih vozila, smatra se simbolom Italije.
"Panteri" i "Gazele"
Veza između brenda Alfa Romeo i državne policije je zanimljiv mali deo istorije ove Republike.
Od 1950-ih naovamo, Alfa Romeo automobili su odabrani za zvanična vozila za odazivanje na hitne pozive.
Zvali su ih "volanti" ("leteći" na italijanskom) i građani su se uskoro navikli da ih viđaju na ulicama, i uskoro su im dali druge nadimke: one koje je koristila državna policija su zvali "Panteri", a one koje su koristili Karabinijeri, italijanska žandarmerija, su zvali "Gazele".
Bile su to dve metafore koje su isticale njihovu snagu i agilnost.
Prvi "Panter" je bio Alfa Romeo 1900, napravljen 1952. godine, a nadimak je bio inspirisan njegovom agresivnom siluetom.
Prva "Gazela" je ušla u upotrebu par godina kasnije. Najpoznatiji policijski automobil je bio model Giulia Super, ali je policija koristila mnogo drugih Alfa Romeo modela, praktično sve one najznačajnije, od modela Matta do Alfasud, Alfa 75, Alfetta, 156 i Giulia, model koji se danas koristi.
Alfa Romeo kao stil života
Istorija veze brenda i policijskih snaga teče paralelno sa pričom kako se Alfa Romeo razvijao tokom godina.
Ova tema nas dovodi do još jednog protagoniste naše priče: Oracija Sate Pulige (Orazio Satta Puliga), rođenog u Torinu, poreklom sa Sardinije - strastvenog ljubitelja brenda Alfa Romeo.
Njemu dugujemo čuvenu rečenicu: "Ima mnogo proizvođača automobila, a među njima Alfa Romeo zauzima jedno posebno mesto. To je neka vrsta zaraze, entuzijazma za prevoznim sredstvom. To je način života, poseban način osmišljavanja motornog vozila".
Imenovan za direktora dizajna 1946. godine, Sata Puliga je imao težak zadatak pred sobom: ne samo da je morao da izgradi sve što je bilo uništeno u ratu ispočetka, nego je trebalo i da transformiše zanatlijsku kompaniju u modernu proizvodnu silu, nastavljajući put koji je utabao Ugo Gobato (Ugo Gobbato).
Sata Puliga je odmah počeo sa radom. Kada je on stigao, Alfa Romeo je proizvodio svaki mehanički deo u svojoj fabrici u Portelu, u skladu sa strogim kriterijumima izvrsne izrade.
On je racionalizovao proces, proizvodnju sekundarnih delova napravio je da bude eksterna i smanjivao je troškove. Istovremeno, počeo je da razmišlja o stvaranju novih "masovno proizvođenih" Alfa Romeo automobila, koji bi se pravili uz korišćenje najefikasnijih tehničkih i organizacionih metodologija koje su bile dostupne.
Alfa 1900, prvi "Panter"
Model 1900 iz 1950. godine, koga je dizajnirao Sata Puliga, bio je prvi Alfa Romeo automobil sa volanom na levoj strani, i prvi koji je imao samonoseću karoseriju.
Odustalo se od tradicionalnih motora sa 6 i 8 cilindara i prešlo na novu verziju sa 4 cilindra i aluminijumskom glavom cilindra i dve bregaste osovine sa lancem.
Motor je imao samo jedan karburator, nudeći odlične performanse i malo smanjenje konjskih snaga. Model 1900 je raspolagao sa 80 KS.
Bio je agilan i brz, kao što se očekivalo od Alfa Romeo automobila, ali i veoma lak za vožnju. Drugim rečima, dizajniran je da cilja šire tržište.
Slogan tokom njegovog pojavljivanja u prodajnim salonima je bio: "Porodični automobil koji pobeđuje na trkama".