Славне Алфине лимузине већ дуго служе закону
Занимљиво...
Од Алфа Ромеа 1900 из 1950. године до данашњег модела Гиулиа, полицијске снаге су током седам деценија користиле најзначајније аутомобиле овог италијанског бренда.
Најновија епизода серијала "Сторие Алфа Ромео" смештена је у послератну Италију. Током година кроз које је та земља прошла од обнове изазване ратним страдањима, па до економског процвата, Алфа Ромео је потврдио свој статус легенде.
Најбржи аутомобили на стази и ван ње постали су статусни симболи као и савршена возила за државну службу, у бојама италијанске полиције и Карабинијера.
Кија и Кану развијају платформу за електрична возила
ВЕЛИКА СРАМОТА ЗА АУТО ГИГАНТА Фолксваген на СТУБУ СРАМА због РАСИСТИЧКЕ РЕКЛАМЕ - упутили извињење
Све теже до 5 звездица за безбедност! Пооштрени критеријуми за 2020. годину - Ево шта се мења
Еволуција бренда је ишла руку под руку са успехом и продаја је нагло порасла. Модел Giulietta – са преко 177.000 продатих примерака – постала је "мезимица Италије", а њен наследник, Гиулиа, са преко 570.000 продатих возила, сматра се симболом Италије.
"Пантери" и "Газеле"
Веза између бренда Алфа Ромео и државне полиције је занимљив мали део историје ове Републике.
Од 1950-их наовамо, Алфа Ромео аутомобили су одабрани за званична возила за одазивање на хитне позиве.
Звали су их "воланти" ("летећи" на италијанском) и грађани су се ускоро навикли да их виђају на улицама, и ускоро су им дали друге надимке: оне које је користила државна полиција су звали "Пантери", а оне које су користили Карабинијери, италијанска жандармерија, су звали "Газеле".
Биле су то две метафоре које су истицале њихову снагу и агилност.
Први "Пантер" је био Алфа Ромео 1900, направљен 1952. године, а надимак је био инспирисан његовом агресивном силуетом.
Прва "Газела" је ушла у употребу пар година касније. Најпознатији полицијски аутомобил је био модел Гиулиа Супер, али је полиција користила много других Алфа Ромео модела, практично све оне најзначајније, од модела Matta до Алфасуд, Алфа 75, Alfetta, 156 и Гиулиа, модел који се данас користи.
Алфа Ромео као стил живота
Историја везе бренда и полицијских снага тече паралелно са причом како се Алфа Ромео развијао током година.
Ова тема нас доводи до још једног протагонисте наше приче: Орација Сате Пулиге (Оразио Satta Пулига), рођеног у Торину, пореклом са Сардиније - страственог љубитеља бренда Алфа Ромео.
Њему дугујемо чувену реченицу: "Има много произвођача аутомобила, а међу њима Алфа Ромео заузима једно посебно место. То је нека врста заразе, ентузијазма за превозним средством. То је начин живота, посебан начин осмишљавања моторног возила".
Именован за директора дизајна 1946. године, Сата Пулига је имао тежак задатак пред собом: не само да је морао да изгради све што је било уништено у рату испочетка, него је требало и да трансформише занатлијску компанију у модерну производну силу, настављајући пут који је утабао Уго Гобато (Уго Gobbato).
Сата Пулига је одмах почео са радом. Када је он стигао, Алфа Ромео је производио сваки механички део у својој фабрици у Портелу, у складу са строгим критеријумима изврсне израде.
Он је рационализовао процес, производњу секундарних делова направио је да буде екстерна и смањивао је трошкове. Истовремено, почео је да размишља о стварању нових "масовно произвођених" Алфа Ромео аутомобила, који би се правили уз коришћење најефикаснијих техничких и организационих методологија које су биле доступне.
Алфа 1900, први "Пантер"
Модел 1900 из 1950. године, кога је дизајнирао Сата Пулига, био је први Алфа Ромео аутомобил са воланом на левој страни, и први који је имао самоносећу каросерију.
Одустало се од традиционалних мотора са 6 и 8 цилиндара и прешло на нову верзију са 4 цилиндра и алуминијумском главом цилиндра и две брегасте осовине са ланцем.
Мотор је имао само један карбуратор, нудећи одличне перформансе и мало смањење коњских снага. Модел 1900 је располагао са 80 КС.
Био је агилан и брз, као што се очекивало од Алфа Ромео аутомобила, али и веома лак за вожњу. Другим речима, дизајниран је да циља шире тржиште.
Слоган током његовог појављивања у продајним салонима је био: "Породични аутомобил који побеђује на тркама".