SLAŽETE LI SE? Automobil koji vozite otkriva vaš karakter
Alfa, harizmatični, hedonisti...
Za veliki broj žena automobil je samo sredstvo da se prevezu od tačke A do tačke B. Doduše, on mora da bude lep, čist, mirišljav, boja treba da prija oku, forme mora da bude lepa, linija prefinjena, ali se sva filozofija završava na tome.
KAŽNJIVO ZAKONOM U SRBIJI ILI IPAK NE? Ablendovanje drugim vozačaima - kao upozorenje da je u blizini policija
OVO VEĆINA VOZAČA RADI, A JAKO JE OPASNO: Pogrešne navike tokom vožnje
DA LI ZNATE: Koja je IDEALNA TEMPERATURA za vožnju? Mnogi vozači PRETERUJU I GREŠE sa hlađenjem
Za muškarce je, međutim, automobil mnogo više od toga. Među njima postoji posebna, neraskidiva veza, često trajnija i dublja od one koje ostvaruju sa ženama. Muškarci jednostavno obožavaju automobile.
Garaža u kojoj čuvaju svog ljubimca često je i mesto na kojem se najbolje osećaju, na koje beže kada žele da "pročiste" misli ili donesu važnu odluku. Automobili im "vraćaju" ljubav i čine mnogo za muško samopouzdanje. Zbog njih se osećaju moćno, snažno, seksi... Automobili u životima mnogih muškaraca nisu samo korisne mašine, oni imaju status osobe...
Psiholozi tvrde da izbor automobila potpuno razotkriva muški karakter. Ipak, o njemu ne sudi obavezno automobil koji ima, već onaj koji bi voleo da vozi...
Istraživanja pokazuju da vlasnici skupih automobila, kao što su Jaguar, Ferrari, Porsche, Mercedes, BMW... vrlo svesno i namenski biraju takve automobile. Oni vole i žele da budu primećeni, trude se da naglase svoj status i moć. To su uglavnom dobro situirani ljudi sa uspešnim karijerama, koji svojim automobilom poručuju okolini da su "alfa mužjaci", predvodnici, lideri...
Oni koje vole BMW, tvrde stručnjaci, vole da se eskponiraju, uživaju u luksuzu, cene hedonizam i dobar stil, slede svoja ubeđenja i ne odustaju. Mercedes voze samouvereni muškarci, individualisti i dominantni tipovi koji cene komfor i bezbednost.
Ako pored vas na autoputu proleti Audi, budite sigurni da je za volanom samouveren muškarac, koji uvek ide napred. On nije sentimentalan, prošlost ga ne opterećuje, on želi da bude prvi, i u tome uspeva. Ljubitelji ovih automobila su i veliki fanovi tehničkih spravica, dobrih mobilnih telefona, savremenih GPS uređaja i moćnih računara. Audi voze harizmatični muškarci, koji bi lako mogli da vam slome srce.
Jaguar vole muškarci koji umeju da uživaju u lepoti. Ipak, istraživanja pokazuju da su muškarci skloni tome da ga kupe, čak i kada za njega nemaju novca. Statistike govore da je svaki četvrti vlasnik Jaguara u dugovima.
Volvo voze ljudi teške i ponekad neprijatne naravi, često i agresivni. Možda se to ne vidi na prvi pogled, ali ovaj auto biraju hladni, proračunati tipovi koji vole da imaju imidž porodičnih ljudi. Često najviše emocija i imaju prema svom četvorotočkašu, pa jako teško podnose oštećenja i kvarove.
Vozači Porschea su fizički vrlo atraktivni. Njihov automobil liči na njih - zgodan je, seksi i zavodljiv. Ipak, često su skloni aroganciji, pomalo nesmotreni i nestabilni. Vole da budu sami u svom automobilu i, za razliku od drugih vozača skupocenih automobila koji vole da pored njih sedi atraktivna žena, retko imaju suvozača. Psiholozi zbog toga tvrde da su vozači Porschea samotnjaci, bez velikih, fatalnih ljubavi. Kupovinom ovako moćnog automobila ispunili su svoj dečački san i žele samo da u njemu uživaju.
Jedno zanimljivo istraživanje pokazalo je, međutim, da vozači Porschea nemaju spektakularan sekusalni život, kako bi se možda pomislilo kada ih vidite kako jure drumom. Najviše vremena u spavaćoj sobi provode vozači Renaulta. Stručnjaci to objašnjavaju time što su vozači ovog francuskog automobila uglavnom mlade žene.
Opel voze uglavnom porodični ljudi, pomalo uljuljkani u udobnoj svakodnevici. Oni ne vole iznenađenja, nisu spremni da rizikuju, pomalo su lenji i nedorečeni. Radije će živeti bez promena i potresa, čak i kada im situacija ne odgovara. Plaše se konflikta, ali ne i da istaknu koliko su "pametni i lepi".
Ni vlasnici Ford-ova nisu mnogo zanimljiviji, ako je verovati psiholozima. Nisu aktivni, često imaju prekomernu težinu, stidljivi su i povučeni. Radije će četovati preko "Fejsbuka", nego izaći i provesti se sa prijateljima.
Zanimljivo je da ocenu nisu dobili jedino vozači Volkswagena, jer istraživanja pokazuju da se osobine vozača ove marke ne mogu generalizovati. To je "automobil za svakoga", pa ga voze i bogati i siromašni, i lepi i ružni momci, oni koji vole Mocarta i ljubitelji folka. Jedino što im je zajedničko jeste da ne vole da se ističu. Ni kolima, ni sobom.
Peugeot vole estete, ali i sitničari. To su tipovi sa kojima nikada ne znate na čemu ste. Mogu biti najbolji na svetu, ali već u sledećem trenutku uraditi nešto za šta niste verovali da su sposobni.
I nije samo marka ono što nas odaje, tvrde psiholozi. Ako želite sportski automobil, možda želite sebi nešto da dokažete ili da drugima pokažete da još niste spremni da se smirite.
Ukoliko volite limuzinu, vi ste zrela osoba sa jasnim ciljem u životu. Karavan će o vama reći da ste porodičan čovek, da su vam funkcionalnost i bezbednost na prvom mestu.
A šta kaže boja vašeg automobila o vama?
I boja koju biramo za automobil odaje naše karakterne crte, tvrde psiholozi. Istraživanja pokazuju da crne automobile vole ljudi koji vole luksuz, disciplinovani, dominantni i tvrdoglavi vozači. Crvena kola vole energični, domišljati tipovi, izražene seksualnosti i libida. Oni su hrabri, ambiciozni i šarmantni. Strastveni su u svemu, pogotovo u vožnji.
Srebrna kola vole jaki, smireni tipovi koji uvek čvrsto stoje na zemlji. Oni su vrlo stabilni, ali i intrigantni. Oni voze oštro, ali sigurno, posao im je na prvom mestu i skloni su da komentarišu tuđu vožnju.
Žuta najbolje pristaje skupim kolima, tvrde stručnjaci. "Obična" žuta kola su smešna, ali luksuzan auto u ovoj boji sigurno neće ostati neprimećen. Žuta kola vole inteligentni muškarci, prijatni, duhoviti, ljubazni. Oni imaju želju da istražuju, iz njih izvire optimizam i svi vole njihovo društvo. Plave automobile voze komunikativni i veseli ljudi, koji su uvek spremni da pomognu, zelene biraju smireni, predvidivi tipovi. Šampanj boju biraju staloženi, mudri muškarci, koji nisu preterano zabavni.
Istraživanja pokazuju da Ferrari-u najbolje stoji crvena, Porsche-u žuta, dok je Mercedes najlepši u metalikcrnoj. Opel i Volkswagen najviše dolaze do izražaja kada su u beloj i srebrnoj boji. Ali, stručnjaci tvrde da boja automobila izuzetno utiče na to kako se auto "ponaša" u saobraćaju, pa, prema statistikama, u saobraćjnim nesrećama najčešće učestvuju crvena i srebrna kola.
Istraživanja pokazuju da poslovni ljudi uglavnom kupuju tamnije automobile, dok su jake nijanse rezervisane za eksponiranje skupih i prestižnih sportskih automobila, posebno onih koji se proizvode u ograničenim serijama.