СЛАЖЕТЕ ЛИ СЕ? Аутомобил који возите открива ваш карактер
Алфа, харизматични, хедонисти...
За велики број жена аутомобил је само средство да се превезу од тачке А до тачке Б. Додуше, он мора да буде леп, чист, миришљав, боја треба да прија оку, форме мора да буде лепа, линија префињена, али се сва филозофија завршава на томе.
КАЖЊИВО ЗАКОНОМ У СРБИЈИ ИЛИ ИПАК НЕ? Аблендовање другим возачаима - као упозорење да је у близини полиција
ОВО ВЕЋИНА ВОЗАЧА РАДИ, А ЈАКО ЈЕ ОПАСНО: Погрешне навике током вожње
ДА ЛИ ЗНАТЕ: Која је ИДЕАЛНА ТЕМПЕРАТУРА за вожњу? Многи возачи ПРЕТЕРУЈУ И ГРЕШЕ са хлађењем
За мушкарце је, међутим, аутомобил много више од тога. Међу њима постоји посебна, нераскидива веза, често трајнија и дубља од оне које остварују са женама. Мушкарци једноставно обожавају аутомобиле.
Гаража у којој чувају свог љубимца често је и место на којем се најбоље осећају, на које беже када желе да "прочисте" мисли или донесу важну одлуку. Аутомобили им "враћају" љубав и чине много за мушко самопоуздање. Због њих се осећају моћно, снажно, секси... Аутомобили у животима многих мушкараца нису само корисне машине, они имају статус особе...
Психолози тврде да избор аутомобила потпуно разоткрива мушки карактер. Ипак, о њему не суди обавезно аутомобил који има, већ онај који би волео да вози...
Истраживања показују да власници скупих аутомобила, као што су Јагуар, Ferrari, Porsche, Мерцедес, BMW... врло свесно и наменски бирају такве аутомобиле. Они воле и желе да буду примећени, труде се да нагласе свој статус и моћ. То су углавном добро ситуирани људи са успешним каријерама, који својим аутомобилом поручују околини да су "алфа мужјаци", предводници, лидери...
Они које воле BMW, тврде стручњаци, воле да се ескпонирају, уживају у луксузу, цене хедонизам и добар стил, следе своја убеђења и не одустају. Мерцедес возе самоуверени мушкарци, индивидуалисти и доминантни типови који цене комфор и безбедност.
Ако поред вас на аутопуту пролети Ауди, будите сигурни да је за воланом самоуверен мушкарац, који увек иде напред. Он није сентименталан, прошлост га не оптерећује, он жели да буде први, и у томе успева. Љубитељи ових аутомобила су и велики фанови техничких справица, добрих мобилних телефона, савремених ГПС уређаја и моћних рачунара. Ауди возе харизматични мушкарци, који би лако могли да вам сломе срце.
Јагуар воле мушкарци који умеју да уживају у лепоти. Ипак, истраживања показују да су мушкарци склони томе да га купе, чак и када за њега немају новца. Статистике говоре да је сваки четврти власник Јагуара у дуговима.
Волво возе људи тешке и понекад непријатне нарави, често и агресивни. Можда се то не види на први поглед, али овај ауто бирају хладни, прорачунати типови који воле да имају имиџ породичних људи. Често највише емоција и имају према свом четвороточкашу, па јако тешко подносе оштећења и кварове.
Возачи Porschea су физички врло атрактивни. Њихов аутомобил личи на њих - згодан је, секси и заводљив. Ипак, често су склони ароганцији, помало несмотрени и нестабилни. Воле да буду сами у свом аутомобилу и, за разлику од других возача скупоцених аутомобила који воле да поред њих седи атрактивна жена, ретко имају сувозача. Психолози због тога тврде да су возачи Porschea samotnjaci, без великих, фаталних љубави. Куповином овако моћног аутомобила испунили су свој дечачки сан и желе само да у њему уживају.
Једно занимљиво истраживање показало је, међутим, да возачи Porschea nemaju спектакуларан секусални живот, како би се можда помислило када их видите како јуре друмом. Највише времена у спаваћој соби проводе возачи Renaulta. Стручњаци то објашњавају тиме што су возачи овог француског аутомобила углавном младе жене.
Опел возе углавном породични људи, помало уљуљкани у удобној свакодневици. Они не воле изненађења, нису спремни да ризикују, помало су лењи и недоречени. Радије ће живети без промена и потреса, чак и када им ситуација не одговара. Плаше се конфликта, али не и да истакну колико су "паметни и лепи".
Ни власници Форд-ова нису много занимљивији, ако је веровати психолозима. Нису активни, често имају прекомерну тежину, стидљиви су и повучени. Радије ће четовати преко "Фејсбука", него изаћи и провести се са пријатељима.
Занимљиво је да оцену нису добили једино возачи Volkswagena, јер истраживања показују да се особине возача ове марке не могу генерализовати. То је "аутомобил за свакога", па га возе и богати и сиромашни, и лепи и ружни момци, они који воле Моцарта и љубитељи фолка. Једино што им је заједничко јесте да не воле да се истичу. Ни колима, ни собом.
Peugeot воле естете, али и ситничари. То су типови са којима никада не знате на чему сте. Могу бити најбољи на свету, али већ у следећем тренутку урадити нешто за шта нисте веровали да су способни.
И није само марка оно што нас одаје, тврде психолози. Ако желите спортски аутомобил, можда желите себи нешто да докажете или да другима покажете да још нисте спремни да се смирите.
Уколико волите лимузину, ви сте зрела особа са јасним циљем у животу. Караван ће о вама рећи да сте породичан човек, да су вам функционалност и безбедност на првом месту.
А шта каже боја вашег аутомобила о вама?
И боја коју бирамо за аутомобил одаје наше карактерне црте, тврде психолози. Истраживања показују да црне аутомобиле воле људи који воле луксуз, дисциплиновани, доминантни и тврдоглави возачи. Црвена кола воле енергични, домишљати типови, изражене сексуалности и либида. Они су храбри, амбициозни и шармантни. Страствени су у свему, поготово у вожњи.
Сребрна кола воле јаки, смирени типови који увек чврсто стоје на земљи. Они су врло стабилни, али и интригантни. Они возе оштро, али сигурно, посао им је на првом месту и склони су да коментаришу туђу вожњу.
Жута најбоље пристаје скупим колима, тврде стручњаци. "Обична" жута кола су смешна, али луксузан ауто у овој боји сигурно неће остати непримећен. Жута кола воле интелигентни мушкарци, пријатни, духовити, љубазни. Они имају жељу да истражују, из њих извире оптимизам и сви воле њихово друштво. Плаве аутомобиле возе комуникативни и весели људи, који су увек спремни да помогну, зелене бирају смирени, предвидиви типови. Шампањ боју бирају сталожени, мудри мушкарци, који нису претерано забавни.
Истраживања показују да Ferrari-u najbolje стоји црвена, Porsche-u žuta, док је Мерцедес најлепши у металикцрној. Опел и Volkswagen najviše долазе до изражаја када су у белој и сребрној боји. Али, стручњаци тврде да боја аутомобила изузетно утиче на то како се ауто "понаша" у саобраћају, па, према статистикама, у саобраћјним несрећама најчешће учествују црвена и сребрна кола.
Истраживања показују да пословни људи углавном купују тамније аутомобиле, док су јаке нијансе резервисане за експонирање скупих и престижних спортских аутомобила, посебно оних који се производе у ограниченим серијама.