ŠOKANTNO: Istraživanja su pokazala da većina ljudi NE ŽELI električne automobile
Smatraju da su više štetni po okolinu.
Podaci iz istraživanja koje se ne može u punoj meri nazvati usklađenom sa statističkim metodama, ali koje svakako ima svoju težinu i koje je sprovela organizacija NDR, oko 57% od 10.886 ispitanika, u ovom trenutku ne može da zamisli situaciju u kojoj pazari električni automobil. Njih 26% je kazalo da bi rado kupilo EV, dok je 17% neodlučnih.
ASTON MARTIN sa modelom VALOUR obeležava 110. rodjendan (FOTO+VIDEO)
NOVI TREND: Ako ste podjednako zaljubljeni u SVOJU VERENICU kao i u SVOJ AUTO, potraga za IDEALNOM BURMOM može da stane
OVO SIGURNO NISTE ZNALI: Električni automobili su nastali PRE ČAK DVA VEKA, a izgledali su ovako (VIDEO)
Istraživači su zahvaljujući radu na ovoj anketi shvatili da je najčešći razlog za eliminaciju iz razmatranja električnih automobila njihova visoka cena. To je kao obrazloženje za izbegavanje navelo 72% učesnika. U stvari, električna vozila su skuplja na startu, prilikom kupovine, ali u toku kasnije eksploatacije, i zavisno od države i potreba i preferencija vlasnika, elektormobili postaju jeftiniji čak i nakon samo par desetina hiljada odvozanih kilometara.
Oko 70% od učesnika istraživanja se požalilo na inferiornu autonomiju, iako nemački vozač (gde je studija i sprovedena) u proseku vozi svega 40 kilometara dnevno. Dve trećine od ukupnog broja učesnika projekta koji ne žele EV, je reklo ispitivačima da je nedovoljan broj stanica za dopunu baterija taj prelomni razlog zbog kog ne vide sebe u elektromobilu.
Vredno pomena je i to što je oko polovine učesnika navelo da smatra da su električni automobili više štetni po prirodno okruženje u odnosu na one s motorima SUS, iako su dostupne brojne studije s potpuno suprotnim rezultatima. Druga polovina populacije to vidi sasvim drugačije.
- Mnogi imaju utisak da je sveukupni uticaj na prirodu koji ostvaruju električni automobili negativan. Jedan od razloga je i taj što se struja dobija sagorevanjem uglja - piše NDR. Prema navodima NDR-a, mnogi članovi zajednice su kritički nastrojeni prema kratkom veku baterija i prema nuždi upotrebe retkih sirovina. Međutim, loša trajnost baterija je takođe u nekim primerima demantovana.
Iznet je stav jednog od ispitanika koji se požalio kako ne može da dopunjava električni automobil u domaćinstvu jer živi u stambenoj zgradi, pa je tako na afinitet uticalo praktično pitanje, a ne striktna preferencija jednog ili drugog tipa pogona. Takođe, čovek kaže i da su od subvencija najviše vajde videli ljudi koji su već bogati i kojima ove ništa ne znače.
Posebno je zanimljivo i to što je kroz rad na studiji otkriveno da veliki broj onih koji bi mogli da žive s idejom o kupovini električnog vozila, značajan broj njih ne želi da odvoji više od 20 hiljada evra za posed istog. Problem je što takvi modeli ne postoje u ponudi. Čast izuzecima i kvadriciklima.