NOVINE U ZAKONU: Taksisti više neće smeti da voze BENZINCE i DIZELAŠE
Primena pravila za dve godine.
U potezu koji predstavnici taksi udruženja ocenjuju kao pozitivan, građani Hamburga za manje od dve godine ostaju bez benzinskih i dizel prinova flote taksi vozila. S prvim danom 2025. godine se završava jedna era u javnom prevozu "severne prestonice" Nemačke, i Hamburg postaje prva savezna germanska država koja u taksi segmentu zabranjuje vozila pogonjenim motorima s unutrašnjim sagorevanjem.
SAVET NA DRUMU: Evo kako da uz POMOĆ jednostavnog TRIKA lako prebrodite SUŽENJE puta
OPREZNO: Možete biti KAŽNJENI i za PRESPORU vožnju
RUPA NA PUTU I POČETNIK ZA VOLANOM: Kolika šteta može da se desi? (VIDEO)
Lokalni funkcioner zadužen za pitanja transporta, Anžes Tjarks iz partije zelenih je izjavio da se u oblasti prevoza ljudi i roba mora delovati ubrzano kako bi se zaštitila priroda. Dobar primer ove prakse jeste i privođenje kraju ere motora s unutrašnjim sagorevanjem u Hamburgu.
Prelazak na električne (uključujući tu i vodoničnu podvarijantu) će doneti za dve hiljade tona manju emisiju CO₂ na godišnjoj osonvi.
- Ako elektrifikujemo celu flotu automobila u Hamburgu, uštedećemo na godišnjim emisijama 25 hiljada tona - kazao je pomenuti funkcioner. - Nadamo se da će odluka iz Hamburga biti stimulativna i za ostale u Nemačkoj i u Evropi. -
Hamburg je započeo s promocijom taksija lišenih lokalnih emisija još 2021. godine. Više od 350 ekološki podobnih vozila u sektoru transporta Hamburga trenutno krstari ulicama ovog grada, pri čemu je njih 25 s vodoničnim pogonom. To korespondira s udelom od 12% u taksi floti Hamburga, ali je na nivou cele Nemačke to izvanredno postignuće. U Berlinu na primer, ubedljivo najveći broj je konvencionalnih taksija od šest hiljada aktivnih.
Velika hamburška potražnja za vozilima koja su ocenjena ekološki podobnim otkriva da je privreda spremna i voljna da se odrekne motora SUS, kaže isti lokalni političar. Električna taksi vozila su se pokazala kao pouzdana, zgodna i jeftina u eksploataciji, posebno u poređenju s konvencionalnim taksi automobilima.
Ovaj potez kao uspešan vide i predstavnici taksi udruženja. - Duboko smo ubeđeni da budućnost taksija leži u električnom pogonu i da je 2025. godina sasvim realan rok koji je postavljen - kaže izvršni direktor udruženja Hansa Taxi, čovek po imenu Tomas Lose.